اخبار روز

انتشار گزارش تفصیلی حماس درباره چرایی انجام طوفان الاقصی؛ این نبرد از ۱۰۵ سال قبل شروع شد

انتشار گزارش تفصیلی حماس درباره چرایی انجام طوفان الاقصی؛ این نبرد از ۱۰۵ سال قبل شروع شد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، جنبش حماس در این گزارش تحلیلی تحت عنوان «این روایت ماست…، چرا طوفان الاقصی» علل برحق و عادلانه‌ای را که باعث شد ملت فلسطین و مقاومت آن به خلق حماسه طوفان الاقصی بعد از چند دهه از اشغالگری اسرائیل و جنایات و تخلفات و نقضها مبادرت کند؛ برشمرده است.

جنبش در این گزارش توضیح داده است که وقایع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ باید در چارچوبی وسیع‌تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد چرا که یادآور نمونه‌هایی از مبارزات آزادی‌بخش در جهان و در تاریخ معاصر است.

جنبش حماس در گزارش تحلیلی خود تأکید کرده است این جنبش، یک جنبش آزادیبخش ملی با اهداف مشروع است و مشروعیت خود را در مقاومت در برابر اشغالگری و حق ملت فلسطین در دفاع از خویشتن اخذ می‌کند و مقاومت در برابر اشغالگری را به هر وسیله ممکن از جمله مقاومت مسلحانه را یک حق مشروع می‌داند که در ادیان و مذاهب مختلف و همچنین قوانین بین‌المللی به آن تصریح شده است.

عملیات طوفان الاقصی گامی طبیعی در چارچوب رهایی از اشغالگری

حماس در این گزارش تشریح کرده است که عملیات طوفان الاقصی ،گامی ضروری و پاسخی طبیعی برای مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های طراحی‌شده با هدف از بین بردن آرمان فلسطین و همچنین مقابله با نقشه‌های «اسرائیل» در اراضی فلسطین و تلاش برای یهودی‌سازی آن و تعیین سرنوشت حاکمیت بر مسجد الاقصی بود.

در این گزارش تأکید شده است عملیات طوفان الاقصی با هدف پایان دادن به محاصره ناعادلانه نوار غزه و گامی طبیعی در جهت نیل به استقلال و آزادی مانند سایر مردم آزاده جهان و حق تعیین سرنوشت و افزون بر آن تشکیل کشور مستقل فلسطینی به‌پایتختی قدس امری ضروری بود. عملیات طوفان الاقصی گامی طبیعی در چارچوب خلاصی از اشغالگری‌های رژیم اسرائیل بود که عملاً امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را از طریق شهرک‌سازی‌های بسیار گسترده و یهودی‌سازی کرانه باختری از بین برده است.

عمر نبرد با اشغالگران بیش از یک قرن قدمت دارد

در این گزارش، جنبش حماس با اشاره به تاریخ فلسطین اشغالی تصریح کرده است نبرد مردم فلسطین با اشغالگران از هفتم اکتبر یعنی روز عملیات طوفان الاقصی آغاز نشد بلکه این عملیات از ۱۰۵ سال قبل از آن آغاز شده است، یعنی از زمانی که ملت فلسطین ۳۰ سال تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال نیز تحت اشغالگری اسرائیل به‌سر برده‌اند، در حالی که نوار غزه بیش از ۱۷ سال تحت محاصره خفه‌کننده قرار گرفته است و به بزرگترین زندان روباز جهان تبدیل شده است و ۵ جنگ ویرانگر را تجربه کرده است که اسرائیل آغازگر تمامی این جنگ‌ها بوده است.

جنبش حماس در گزارش تحلیلی مفصل خود با تأکید بر اینکه ملت فلسطین چندین دهه از انواع ظلم، بی‌عدالتی، مصادره حقوق اولیه و سیاست‌های آپارتاید رنج می‌برد؛ تصریح کرده است رژیم اشغالگر از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۱۱۲۹۹ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۵۶۷۶۸ نفر دیگر را زخمی کرده است که اغلب آنها افراد غیرنظامی بوده‌اند.

جنبش حماس در ادامه این سؤال را مطرح کرده است؛ آیا ملت فلسطین باید همچنان در انتظار به‌سر ببرد و به سازمان ملل و نهادهای درمانده آن متکی باشد؟

حمله ۷ اکتبر پایگاه‌های نظامی اسرائیل را هدف قرار داد

این جنبش در خصوص اهداف مقاومت در عملیات ۷ اکتبر تأکید کرد عملیات طوفان الاقصی علیه مراکز نظامی اسرائیل و با هدف به اسارت درآوردن نظامیان رژیم اشغالگر به‌منظور آزادی (مبادله) اسرای فلسطینی صورت گرفت.

جنبش حماس تأکید کرد: این عملیات علیه تیپ نظامی اسرائیل مختص غزه و پادگان‌های اسرائیل در شهرک‌های اطراف غزه متمرکز بود به‌طوری که در این عملیات از هدف قرار دادن غیرنظامیان، به‌ویژه زنان، کودکان و افراد مسن اجتناب شد چرا که این مسئله یک پایبندی دینی و اخلاقی است که فرزندان حماس بر اساس آن تربیت شده‌اند.

در این گزارش خاطرنشان شده است: مقاومت ما به ضوابط و دستورالعمل‌های دین راستین اسلام متکی است و شاخه نظامی جنبش حماس فقط نظامیان اشغالگر و کسانی را که علیه ملت ما سلاح به‌دست گرفته‌اند؛ هدف قرار می‌دهد.

حماس تأکید کرد: ما با موضوع غیرنظامیانی که در نوار غزه به اسارت درآمده‌اند؛ برخورد مثبتی داشتیم و از همان روز اول به‌دنبال این بودیم که هر چه سریع‌تر آنها را آزاد کنیم.

جنبش حماس تصریح کرد: آنچه را اشغالگران در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان اسرائیلی در حمله ۷ اکتبر به‌دست نیروهای گردانهای القسام ترویج و تبلیغ می‌کنند، یک افترا و دروغ محض است زیرا رزمندگان حماس به هیچ وجه غیرنظامیان را هدف قرار نداده‌اند، بلکه بسیاری از آنها به‌علت سردرگمی اشغالگران، به‌دست نیروهای پلیس و ارتش اسرائیل کشته شدند، این در حالی است که حملات هوایی اسرائیل باعث کشته شدن تعداد زیادی از اسرائیلی‌هایی شد که در ۷ اکتبر به اسارت گردانهای القسام در آمدند. از سوی دیگر تعداد زیادی از شهرک‌نشینان مسلح با نیروهای مقاومت در هفتم اکتبر درگیر و کشته شدند اما اشغالگران همه این افراد را به‌عنوان غیرنظامی جا زده و ثبت کرده‌اند.

حماس در این گزارش مفصل تحلیلی خود تأکید کرده است: اشغالگران به‌شکل تعمدی دروغ‌هایی ترویج کردند مبنی بر اینکه گردانهای القسام ۴۰ نوزاد اسرائیلی را سر بریدند در حالی که این ادعا به‌اذعان خود منابع اسرائیلی، به‌طور قطع و یقین رد شد، همچنین کذب بودن ادعا و اتهام نیروهای مقاومت به تجاوز به زنان اسرائیلی نیز کاملاً مشخص و ثابت شد و این همان چیزی بود که حماس قاطعانه آن را تکذیب کرد.

جنبش حماس تأکید کرد: در خصوص نوار غزه نیز شاهد بودیم که تعدادی از اسرائیلی‌ها با آتش «ارتش‌ خودی» کشته شدند و تداوم بمبارانها و تخریبها نشان از بی‌تفاوتی اشغالگران به جان اسیران و تمایل برای قربانی کردن آنهاست.

حماس با توجه به ارائه این حقایق تأکید کرد: تحقیقات شفاف و منصفانه قطعاً مؤید روایت ما و ثابت‌کننده دروغ‌پردازی‌ها و ادعاهای اشغالگران است.

ملت فلسطین خود سرنوشتش را رقم خواهد زد

افزون بر مواردی که گفته شد جنبش حماس از کشورها و قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس خواست حمایت خود را از تحقیقات در خصوص جنایات صورت‌گرفته در فلسطین اعلام کنند و از دادگاه کیفری بین‌المللی نیز خواست به‌شکل سریع و فوری به‌منظور رسیدگی به جنایات و تخلفات وارد فلسطین اشغالی شوند.

جنبش حماس در این گزارش تأکید کرده است: مردم منطقه و جهان به میزان دروغ‌پردازی و فریبکاری دولت‌های حامی این تجاوز پی برده‌اند چرا که آنها به‌دنبال بهانه‌هایی برای توجیه کردن جانبداری خود از اشغالگران هستند، این در حالی است که این کشورها نمی‌خواهند بپذیرند ریشه اصلی مشکلات و منشأ بحران وجود اشغالگری و مصادره حق ملت فلسطین در بهره‌مندی از زندگی آزادانه است.

در این گزارش حماس، مجازات قانونی و حقوقی رژیم اشغالگر اسرائیل را به‌خاطر تداوم اشغالگری‌هایش و تمامی قربانیان و رنج‌ها و خسارتهای ناشی از اشغالگری و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران با استفاده از تمامی راههای موجود به‌عنوان یک حق مشروع و قانونی خواستار شده است.

حماس در گزارش خود خطاب به کشورهای آزاده جهان، از آنها خواسته است در برابر استانداردهای دوگانه قدرتهای حامی اشغالگری موضعی جدی اتخاذ کنند و در عین حال تأکید کرده است قدرت‌های بزرگ باید از فراهم کردن پوشش برای رژیم صهیونیستی دست بردارند.

جنبش حماس در این گزارش همچنین توقف فوری تجاوزات اسرائیل به غزه، پایان دادن به جنایات و نسل‌کشی به‌دست اشغالگران، پایان دادن به محاصره و تلاش جدی برای وادار کردن اشغالگران به عقب‌نشینی از نوار غزه را خواستار شده است.

در این گزارش بر ایستادگی در برابر تلاش‌ها برای کوچاندن فلسطینی‌ها در داخل و جلوگیری از وقوع نکبت (فاجعه) جدید و ممانعت از هرگونه انتقال فلسطینیان به صحرای سینا، اردن یا هر مکان دیگری تأکید شده است.

در پایان این گزارش مفصل و تحلیلی بر مخالفت با هرگونه طرح و پروژه بین‌المللی و اسرائیلی که در تلاش برای تعیین آینده نوار غزه مطابق با استانداردهای اشغالگران باشد یا به هر شکلی اشغالگری را نهادینه کند؛ تأکید و در عین حال به این موضوع تصریح شده است که ملت فلسطین از قدرت و شایستگی لازم برای تصمیم‌گیری در زمینه آینده خود و سروسامان دادن به اوضاع داخلی برخوردار است و هیچ کس نمی‌تواند قیمومیت خود را بر آنها تحمیل کند.

نتانیاهو: حاضر نیستم شرایط حماس را بپذیرم
شگفت‌زدگی ارتش صهیونیستی از میزان توانمندی‌های حماس در تولید جنگ‌افزار
کارشناسان صهیونیست: از بین بردن حماس امروز دشوارتر از گذشته شده است
حماس حمله رژیم صهیونیستی به دمشق را محکوم‌ کرد

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا