اجتماعی

“من شهردارم” در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان

“من شهردارم” در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدباقر فرهند؛ مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ در یادداشتی نوشت: مردم به عنوان اصلی‌ترین مخاطبین و دریافت‌کنندگان خدمات متنوع مدیریت شهری، شناخته می‌شوند، از این منظر ارائه خدمات در مسیر توسعه شهری بدون درنظر گرفتن این ذی‌نفعان اصلی، اقدامی است که نه تنها منجر به توسعه درون کالبدی شهر نمی‌شود، بلکه نوعی محرومیت را به ذهن متواتر می‌کند، چرا که شهروندان در سطوح محلی در آن نقش موثری را ندارند.

از این روی اقدامات فعلی مدیریت شهری را می‌بایست، گامی نوین در اداره امور شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تسهیل‌گری در حمایت از شکل‌گیری کانون‌های حکمروایی محلی یا CBOها دانست.

این روزها مدیریت شهری منطقه ۵ با درک این مهم اقدام به انجام طرحی ابتکاری در سطوح محلات زده است، منطقه‌ای که دومین جغرافیای بزرگ تهران با جمعیتی بیش از یک میلیون شهروند را شامل می‌شود؛ با انجام طرح چهارشنبه محله ما توانسته اقدامی عملیاتی در راستای جلب رضایت مردم در امورات شهری بردارد.

اعتقاد چمران به کارآمدی زاکانی در شهرداری تهران

در این طرح شهردار به همراه مدیران منطقه و ناحیه مورد نظر به یکی از محلات محدوده رفته و در آن ضمن بازدید میدانی با نخبگان، معتمدین ، مدیر محله اسلامی و مردم دیدار و نهایتا توسط روابط عمومی نقطه نظرات جمع شده، ابلاغ می‌شود و در قالب یک تیم دقیق در حوزه روابط عمومی شهردار، درخواست‌ها و مصوبات پیگیری و نتیجه آن به شکل اخبار وعده تا عمل به اطلاع مردم به ویژه اهالی همان محله می‌رسد.

از این منظر، علاوه بر روشن شدن موتور محرک خدمت‌رسانی به شهروندان در مقیاس یک‌ یکم، مدیریت شهری میزان سرمایه اجتماعی خود را نیز افزایش داده ، روحیه مطالبه‌گری شهروندان را نیز تقویت می‌کند و در کنار آن، خدمات را جدایی از طرح‌های من شهردارم و دیگر عناوین، در محلات ارایه می‌دهد.

شهروندان نیز خودشان بهترین نظارت‌کننده هستند و بازخورد اقدامات را به صورت مستمر ارایه می‌کنند. این ایده که هم‌اکنون اجرایی شده باعث شده که بیش از ۸۰ مصوبه در چهار محله به دنبال داشته باشد که حدود ۵۰ درصد آن عملیاتی شده است، تا جایی که شهروندان محلات مورد بازدید ثمرات آن را از نزدیک در حال لمس هستند.

بنابراین تجربه فعلی نشان می‌دهد که ورود مدیریت شهری منطقه، با تمام توان در سطوح محلی، خلا احساس تصمیمات از بالا بدون در نظر گرفتن نقش مردم در آن را به همراه طرح من شهردارم، پوشش داده و می‌تواند به سبکی الزام آور و مکمل هم در تمامی شهر تهران تبدیل کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا