هرمزگان

نیاز به تصمیم کارشناسی‌شده در اخذ عوارض اسکله پل هستیم/ «خمیر» جلوه وحدت عمیق شیعه و سنی است

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، حجت‌الاسلام شعیب صالحی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی ظهر امروز اظهار داشت: مقام اسوه  و الگو بودن پیامبر اسلام(ص) نشان دهنده آن است که جامعه بشری بایستی دنباله رو مسیر و حرکت آن حضرت باشد.

وی گفت: در تعاملات اجتماعی رفتار، گفتار، معامله، کاسبی و مصاحبت با خانواده باید رنگ و بوی نبوی به خود بگیرد.

امام جمعه بندرخمیر بیان کرد: رسول اکرم (ص) جامعه پیش از  اسلام که مغرور در جهل و خودبینی  بود به سمت خدا بینی وحرکت در مسیر  توحید سوق داد.

 عصر امامت امام صادق(ع) دوره تمدن سازی حیات دوباره اسلام است

خطیب نماز جمعه شهرستان خمیر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دوران امام جعفر صادق (علیه السلام) عنوان کرد: یکی از اعصار مهم تاریخ اسلام در اشاعه فرهنگ غنی توحیدی، دوره تمدن سازی در حیات امام جعفر صادق(ع) است.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: اتفاق مهمی که در عصر امام صادق (ع) رقم خورد در ساختار فرهنگی شیعه تحولی ژرف و  شایسته ایجاد شد که منجر به پیشرفت فرهنگی جامعه اسلامی شد.

وی افزود: بحران های سیاسی نظیر عدم مشروعیت سیاسی، تعصبات قومی و قبیله ای و شورش های اجتماعی در اواخر عصر اموی سبب دستاوردهایی از جمله تاسیس اولین حوزه علمیه در تبلیغ معارف اسلامی و هدایت، تربیت جامعه شیعی انجام گرفت.

مهندسی رفتار اجتماعی شیعیان در دوران امام صادق(ع)

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: از مهمترین برنامه های امام صادق (ع) مهندسی رفتار اجتماعی شیعیان برای دفع آسیب‌های در جامعه بود که خود هدایت و رهبری را بر عهده گرفت.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد : رابطه گرم و صمیمی شیعیان با جامعه اهل سنت در مدار وحدت و همدلی با  تاکیدات  آن امام(ع) به صورت کنترل شده  و با کمترین چالش  برای حفظ جامعه اسلامی انجام گرفت. 

 وی افزود: پویایی و چارچوب مندی فقه شیعه  و گشودن باب اجتهاد بر اساس سنت، عقل، اجتهاد و قرآن  از خدمات امام صادق(ع ) در عصر خویش است.

خطیب نماز جمعه خمیر خطاب به استاندار  انقلابی هرمزگان گفت: در مورد اخذ عوارض اسکله پل به قشم  تصمیات کارشناسی شده تری با عنایت به نظرات و پیشنهادات مسئولین منطقه‌ای اتخاذ شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان خمیر گفت: در مسئله فرآیند آماده سازی و واگذاری اسکله های شهرستان به مجموعه های مسئول در خود خمیر باید تسریع و مقدمات این مهم توسط مسئولین محترم باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کرد: از استاندار انقلابی ومکتبی استان و همکاران ایشان انتظار داریم در مورد اخذ عوارض و مدیریت اسکله ها، تصمیمات کارشناسی شده تر و دقیق تری با تکیه بر نظر مسئولین منطقه صورت پذیرد.

وی افزود: قطعا محروم ساختن قشری از مردم از حق مسلم خود برای ایفای خدمت به قشر دیگری از مردم عزیز، راه حل مناسبی نیست و باید در این حوزه با تدبیر بیشتری مصالح عموم در نظر گرفته شود وبه گونه ای عمل کرد که همه مردم در راه تحقق عدالت اجتماعی احساس امنیت خاطر و رضایتمندی داشته باشند و بدیهی است پیگیری عزیزان مسئول شهرستان ومحلی نقش تعیین کننده ای در این مسیر دارد.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: هفته وحدت برای شهرستان خمیر جلوه‌های بصری و معنوی مبارکی را تقویت نمود و اخوت اسلامی را افزایسش داد و این نگاه به واسطه تبیین معارف حضرت نبی اکرم (ص) و  اهل بیت علیهم السلام باید تقویت شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا