علمی و فناوری

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

آتکا، SUV میانی سئات محسوب می‌شود که بالاتر از آرونا و پایین‌تر از تاراکو قرار می‌گیرد.سبک طراحی محصولات سئات در این خودرو هم دیده می‌شود.

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

طراحی رادیکالی دیلایت جذابیت نمای جلویی را بیشتر کرده است.به طور کلی، طراحی محصولات سئات ساده و فارغ از تهاجمی بودن بسیار است.ممکن است همین سادگی در طراحی، این خودرو را از سایر رقبا عقب بیندازد.

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

در نمای پشتی، شاهد عمق‌ها و خطوط طراحی متعدد هستیم.در طراحی چراغ‌های پشتی سعی شده تا هماهنگی مطلوبی با نمای جلویی ایجاد شود.نوشته آتکا در پایین درب صندوق عقب با فونت خاصی به چشم می‌خورد.

متاسفانه در دیفیوزر خودرو از اگزوزهای فیک استفاده شده و درون آن سنسور دنده عقب قرار گرفته است.

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

نمای کناری همان سادگی کلی خود را دارد و همچنین شباهت بسیاری با خودروی تیگوان فولکس‌واگن دارد.سئات جزو زیرمجموعه‌های برند فولکس‌واگن است.

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

کابین آتکا طراحی به شدت محافظه کارانه و ساده‌ای دارد و جذابیت خاصی در فضای داخلی به چشم نمی‌خورد.

امکاناتی مثل نمایشگر ۹.۲ اینچی اطلاعات-سرگرمی، کیلومترشمار تماما دیجیتال، ترمز دستی برقی، دستیار رانندگی و قابلیت تماس اضطراری و… در این خودرو حضور دارد.

آتکا در ۴ نسخه استایل، رفرنس، اکسپرینس و FR عرضه می‌شود.

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس

احتمالا پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ TSI ساخت فولکس‌واگن در این خودرو حضور داشته باشد.این پیشرانه ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.گیربکس دوکلاچه تَر ساخت فولکس‌واگن وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

با وجود کم‌کاری‌هایی که در بحث طراحی و امکانات دیدیم، اما بدون شک، با قطعی شدن ورود این خودرو به مارکت ایران، پس از حدود ۴ سال خودرویی با کیفیت از لحاظ فنی خواهیم دید.

قیمت این خودرو از ۳۹ هزار یورو آغاز می‌شود.نکته‌ای که به نظر کمی مبهم به نظر می‌رسد، این است که قرار بود خودرویی اقتصادی و در رنج قیمتی زیر ۲۰ هزار یورو وارد شود، اما انگار این محدودیت‌ها هر چه می‌گذرد، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

علاوه بر این موضوع، خودروسازان راین چگونه قرار است با وجود تحریم‌های بسیار، اقدام به مونتاژ این خودروی اسپانیایی کنند؟

قیمت ۴۰ هزار یورویی سئات آتکا هم قابل توجه است.این یعنی مواجه با خودرویی فراتر از ۴ میلیارد تومان قیمت در بازار ایران.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا