کهگیلویه و بویراحمد

قاچاقچی «شاهین» در یاسوج دستگیر شد

سید اسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: صبح امروز و در نخستین روز از آذر ۱۴۰۰ با همکاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت پارک ملی دنا متخلف زنده گیری یک بهله شاهین در محور یاسوج- اصفهان دستگیر و روانه زندان شد.

وی گفت: گزارش هایی داشتیم، برخی از متخلفین حیات وحش با زنده گیری پرندگان شکاری و تعبیه ماهرانه آن در خودروهای شخصی  به قصد فروش در استانهای دیگر از محورهای مواصلاتی استان ما استفاده می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: برابر همین گزارش‌ها و کسب اطلاعات موثق، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دنا و پاسگاه انتظامی بخش پاتاوه در محور مواصلاتی یاسوج به اصفهان موفق می شوند خودروی حامل یک بهله شاهین را دستگیر و اعمال قانون نمایند.

 هاشمی گفت : مامورین موفق می شوند از این خودرو ، یک بهله شاهین که به طرز ماهرانه ای تعبیه شده بود را کشف و ضبط کنند.

وی افزود : براساس اظهارات متخلف، این پرنده را از استانهای همجوار خریداری کرده و به قصد استانهای شمالی در حرکت بوده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: با همکاری مراجع قضایی ، متخلف روانه زندان شده و خودوری  وی نیز به پارکینک منتقل شده است.

هاشمی ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی استان با محیط زیست به متخلفین شکار و صید هشدار داد : نظارت ها بر محورهای مواصلاتی استان بیشتر خواهد شد و این محورها  به مکانی نا امن برای متخلفین حوزه شکار و صید تبدیل خواهد شد.

گفتنی است شاهین کشف شده با همکاری و هماهنگی محیط زیست استان فارس جهت تیمارداری به مرکز تیمارداری کانون سبز فارس منتقل شده است.

براساس قانون جریمه حقوقی هر بهله  شاهین ۲ میلیارد ریال می باشد که این جدای از جریمه کیفری جرم است.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا