سیستان و بلوچستان

نجات جان ۱۱۳ نفر توسط بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، فریبرز راشدی در جلسه بررسی عملکرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت خدمات اورژانس هوایی و نقش کلیدی آن در انتقال و درمان بیمارانی که در مناطق دور از بیمارستان ها هستند گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۵ ماموریت امدادی توسط بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است که در این پروازها ۱۲۶ بیمار اورژانسی ضمن انتقال در سریع ترین زمان ممکن خدمات فوریت های پزشکی را دریافت کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه انتقال مادران باردار پرخطر،  بیماران دارای ناراحتی قلبی،  سوختگی، مصدومین حوادث ترافیکی و…  در مناطق صعب العبور و دور  از جمله ماموریت های بالگرد اورژانس است گفت: از این تعداد ۷۰ نفر از مصدومین حوادث جاده ای، ۳۴ مادر  باردار و…  بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۷ پایگاه اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزکی زاهدان فعال است که از این تعداد ۱۸ پایگاه شهری، ۳۸ پایگاه جاده ای و نیز یک فروند بالگرد در اورژانس هوایی است.

 به گفته راشدی در حال حاضر۸۲ دستگاه آمبولانس ،۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتور آمبولانس در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  فعال می باشند که به مصدومین خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا