اصفهان

به دنبال ایجاد بانک جامع اطلاعات رسانه در اصفهان هستیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات اصفهان صبح امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: این جشنواره با کمی تأخیر شروع شد و امیدواریم بتوانیم اواخر بهمن و اسفند اختتامیه این جشنواره را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره پایان رقابت فرهنگی مطبوعاتی نیست، افزود: این‌ جشنواره شروع یک رویداد است، اینکه به این‌ها صرفا به شکل یک رقابت نگاه کنیم اشتباه است و موجب رشد هم نمی‌شود، جشنواره باید به سمتی برود که باعث رشد شود و برای شرکت در آن رغبت ایجاد شود.

گلناری با اشاره به هزینه میلیاردی برای جشنواره کودک گفت: این جشنواره چه چیز جدیدی را برای اصفهان داشته است، اگر قرار است کارگردان جدید، بازیگر جدید و در حوزه سخت‌افزاری مثلا سالن تئاتر جدید ایجاد نکند، پس چه فایده‌ای دارد؟

مدیر خانه مطبوعات اصفهان اضافه کرد: جشنواره امسال با رویکرد مطالبه‌گری برگزار می‌شود و شعار آن «رسانه‌مطالبه‌گر‌، اثر گره‌گشا» است و هدف اصلی آن هم ایجاد مطالبه‌گری در جامعه است تا جامعه به نقطه جوش نرسد؛ در آثار و داوری‌ها ضریب ویژه‌ای برای آثاری در نظر گرفته‌ایم که مطالبه‌گری کردند و آن مطالبه‌گری به نتیجه رسیده است، در کنار آثار ارسالی، باید پیوست نتیجه و تاثیر آن مطالبه‌گری هم بیاید.

وی ادامه داد: ما در حال دنبال کردن بانک اطلاعات رسانه‌ها هستیم و در رأس این اطلاعات مسائل علمی و آموزشی است، چون ما نمی‌دانیم اصحاب رسانه در اصفهان به آموزش نیاز دارند یا خیر و سطح سواد رسانه‌ای آن‌ها چقدر است؛ این موجب می‌شود اگر هم دوره آموزشی برگزار می‌کنیم هدفمند باشد، همچنین در زمینه مسائل معیشتی نمی‌دانیم چند نفر از اصحاب رسانه بیمه دارند، حقوق ثابت دارند یا نه و به طور کلی اطلاعات معیشتی آن‌ها چگونه است.

گلناری با بیان تجربه خود در زمینه مسکن اشاره کرد: ما قبلاً واحد‌های مسکونی در فولادشهر تدارک دیدیم تا اصحاب رسانه خانه‌دار شوند، اما به نتیجه نرسید؛ الان هم در طرح ملی مسکن همینطور است، ما نمی‌دانیم چند نفر مستأجر یا مالک هستند تا در زمینه مسکن آن‌ها اقدام کنیم، این کار را باید در زمینه بهداشت و درمان هم انجام دهیم و با داشتن اطلاعات درمانی اصحاب رسانه، می‌توانیم با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در زمینه ارائه خدمات درمانی به آن‌ها، قرارداد منعقد کنیم.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی از بانک اطلاعات رسانه ایجاد طرح رتبه‌بندی خبرنگاران است و به شدت به این رتبه‌بندی نیاز داریم، باید بدانیم اشخاصی که برای مصاحبه با مسؤولان می‌روند و در جلسات و نشست‌های خبری شرکت می‌کنند، چه رتبه و سوادی دارند؛ سردبیران و دبیران باید سواد و دانش رسانه‌ای لازم را داشته باشند تا در جلسات شرکت کنند، در هر جلسه‌ای هر کسی نباید برود.

وی در ارتباط با فراخوان جشنواره امسال هم هم خاطرنشان کرد: ۱۳ قالب‌ برای جشنواره در نظرگرفته شده است که شامل مقاله، سرمقاله، تیتر، گزارش تصویری، اینفوگرافی، عکس، طنزنگار و غیره می‌باشد که همانطور که عرض شد باید با رویکرد مطالبه‌گری باشد.

گلناری با اشاره به غالب بودن جلسات پوششی در اخبار رسانه‌ها گفت: همه کار ما این نیست و باید به عنصر چرا و چگونه که در گزارش‌ها خود را نشان می‌دهد نیز پاسخ دهیم.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان بیان کرد: آثار از ابتدای مهر ۹۸ تا پایان آذر ۱۴۰۰ باید باشد و این آثار در دی‌ماه باید بارگزاری شود، اگر اثر خوب و جدیدی هم در دی‌ماه منتشر شد، می‌توان تا نیمه دی‌ماه نیز آن را ارسال کرد.

وی در زمینه بخش جمعی جشنواره گفت: این بخش، تقدیر از مدیران و مدیر مسؤولان موفق رسانه‌هاست و این ارزیابی نیز عمدتا توسط خود اصحاب رسانه انجام می‌شود، خبرنگارانی که کار شایسته ای انجام دادند و کارمندان دفتری نیز به همین صورت است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا