هرمزگان

اقتدار دریایی کلید توسعه سواحل مکران است/ نیروی دریایی آبرو و مایه اقتدار ملت ایران است

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، امیر دریادار حبیب اله سیاری صبح امروز در مراسم به الحاق ناوشکن الوند به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ما دست تمام عزیزان همرزم خودمان در نیروهای مختلف که در جهت اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند، می‌بوسیم و افتخار ما آن است که راه شهدای‌مان را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به الحاق ناوشکن جماران در ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: توانمندی جوانان این مرز و بوم در ایجاد خودکفایی در حوزه تجهیزات مهم دریایی در اثر اعتماد و باورمندی فرماندهی معظم کل قوا بدست آمده است.

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: خط تولید ناوشکن در کشورمان به حرکت درآمد و علاوه بر جماران، ناوشکن‌های دماوند، سهند، دنا، تفتان و ناوهای موشک انداز پیکان، درفش، جوشن و سپر و نیزه و … و زیردریایی‌های متنوع تولید شد و نیرویی که در قبل از انقلاب فقط توانایی دریانوردی با کنترل و نظارت دیگران را داشت به جایی می‌رسد که انبوهی از ناوشکن‌ها را خودش می‌سازد و هیچ کشوری در دنیا به تنهایی ناوشکن نمی‌سازد اما ما روی پای خودمان ایستادیم و فرمان امام‌مان را عملی کردیم.

 

دریادار سیاری ادامه داد: ما از ۲۲ بهمن ۵۷ در تحریم هستیم اما همت، غیرت، دانش، ولایت‌مداری و شهادت طلبی پای کار آمد و ما امروز اعلام می‌کنیم که برای تأمین نیازمندی‌های خودمان دستمان جلوی کسی دراز نیست و خودمان می‌سازیم و ساختیم و امروز تا مدار ۱۰ درجه، تنگه باب المندب، خلیج عدن، کانال سوئز و دریای سرخ و حتی دورتر از آن امنیت اقتصادی برقرار است و نیروی دریایی حافظ امنیت اقتصادی کشور است و این نقش مهم به تک تک شما دلاوران در جای جای نیروی دریایی ارتش وابسته است.

 

وی با بیان این که نزدیک به ۵ هزار کشتی نفتکش و تجاری ایران تاکنون توسط نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد اسکورت شده است، بیان داشت: افتخار می‌کنیم که در دوردست‌ها دست بلند ملت ایران هستیم و نیروی دریایی دیگر یک نیروی حاشیه‌ای نیست بلکه در عمق، امنیت را برقرار می‌کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به استقرار ارتش در سواحل مکران نیز اشاره و افزود: بدانیم که توسعه سواحل مکران و پس‌کرانه‌های آن و استقرار جمعیت در آن و رفع نیازهای کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر توانمندی‌های سواحل مکران و شمال اقیانوس هند و دریای عمان بدون اقتدار دریایی ممکن نیست. اقتدار دریایی لازم  است تا حرف از توسعه سواحل مکران بزنیم و اگر ما در شمال اقیانوس هند حضور نداشته باشیم و امنیت مثلت طلایی بین تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را برقرار نکنیم و اقتدار دریایی نشان ندهیم، نمی‌توانیم توسعه را کامل کنیم و اینها لازم و ملزوم هم هستند.

دریادار سیاری در همین زمینه از انجام این تعمیرات و توسعه ناوگان نیروی دریایی به عنوان بستری برای برقراری اقتدار دریایی یاد کرد و دوراندیشی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص به عنوان نقطه عطفی در این بخش برشمرد و گفت: پا در رکاب بودن نیروی دریایی ارتش در تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا نقش کلیدی داشته است.

وی نمایش اقتدار در خارج از مرزها را مظهر اقتدار ملی برشمرد و عنوان کرد: همین ناوشکن الوند که امروز بازسازی اساسی شده و آماده انجام مأموریت در دریاهای دوردست است، اولین بار در سال ۸۸ به اتفاق ناو جمهوری اسلامی ایران خارک به دریای مدیترانه سفر کردند و برای اولین بار بود که نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی ایران با تصمیم خودش و روی پای خودش در مدیترانه حضور پیدا کرد و جهان تکان خورد که چه شده است که عمق انقلاب اسلامی به مدیترانه و بعد از آن می‌رسد و چه شده که ناوهای جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه گشت می‌زنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش، حضور ناوگان نیروی دریایی در دریای مدیترانه را مایه افتخار دیگر ملت‌های مسلمان دانست و بیان کرد: زیردریایی یونس در سال ۹۰ به سری‌لانکا رفت و ما دیدیم که ارتشیان هند به دیدن این زیردریایی آمدند و از آماد و نگهداری این زیردریایی مثال زدند و آن را بدون وابستگی در این شرایط مطلوب دیدند.

به گزارش فارس، در این مراسم که امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز حضور داشتند، دستور الحاق ناوشکن الوند و ۴ زیردریایی  السابحات ۱۵ به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا