بین الملل

مهاجران افغان مشکل امنیتی برای ایران ندارند/ پروژه دشمن قوم‌زدایی است

مهاجران افغان مشکل امنیتی برای ایران ندارند/ پروژه دشمن قوم‌زدایی است

عبدالله مبینی ، رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران با اشاره به کنش رفتاری مهاجرین افغانستانی در ایران ، تعامل انها با این کشور را مثبت دانست و گفت مهاجرت افغانستانی ها معطوف به مرزهای پاکستان است و القائات فضای مجازی و شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را کذب محض خواند.

مبینی گفت این روزها شبکه‌های مجازی خبرها و اظهارات افرادی اغلب فاقد هویت و نام و نشان را درباره حضور مهاجرین افغانستانی در ایران نشر داده و برای تحلیل‌های هالیوودی رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور سوژه‌سازی می‌کنند که در این گزارش به ۵ نمونه از آن‌ها پرداخته شده و صحت و سقم‌شان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مبینی افزود در سال‌های اخیر بعضاً شاهد طرح شایعاتی درباره برخورد جمهوری اسلامی ایران یا برخی شهروندان ایرانی با مهاجران افغانستانی بوده‌ایم که گاه با کلیپ‌هایی تقطیع‌شده و غیرمرتبط نیز همراه بوده تا شور ماجرا را بیشتر کنند و گاه نیز این روند معکوس بوده و حرف‌ و حدیث‌هایی درباره حضور مهاجران افغانستانی در ایران به میان می‌آید که نمونه‌های آن در هفته‌های اخیر با غلظت و شدت در فضای مجازی مطرح شد.️

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت خبرسازی‌های جعلی و شایعه‌پردازی‌ها به ویژه در روزهای اخیر درباره حضور افاغنه در ایران و تبعات آن در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت انبوه و با هدف سیاه‌نمایی از این حضور در حال نشر و بازنشر است؛ انتشاری که تنها هدف آن ناامن‌سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران و به تبع آن ایجاد نگرانی روانی برای مردم ایران است.

مبینی گفت پروژه جدید دشمنان ایران زمینه چینی برای ایجاد موج جدیدی با بهانه اتباع و قوم زدایی است. افزود مهاجرین افغانستانی تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی برای ایران ایجاد نکرده اند. این مقام مسئول گفت افغانستان به زودی به ثبات خواهد رسید و غالب مهاجرین به کشورشان عزیمت خواهند کرد. وی درباره مسأله تابعیت مهاجرین گفت قانون اساسی ایران درباره تابعیت جزیی از سخت ترین قوانینی است که تعریف خاصی دارد و هیچ تبعه خارجی نمی تواند در مجلس یا هر ارگان دیگری ورود پیدا کند. مبینی افزود علت حضور اتباع افغانستانی در برخی نقاط کشور به علت تصمیم مجلس برخی استان ها شهرستان ها حضور اتباع ممنوع است و از سویی دیگر فقر بیشتر این افراد باعث شده تا در حواشی شهر ها اسکان یابند و موجب تراکم جمعیتی در برخی نقاط شوند.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا