سیاسی

ملت ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار خفت مداخله و نفوذ بیگانگان نخواهند رفت

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا طی بیانیه ای به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان اعلام کرد: ۱۳ آبان نشان دهنده نابودی هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در عوض نماد قدرت انقلاب و جوانان این مرز و بوم است. حوادث ۱۳ آبان نشان دهنده این امر است که ملت ایران و در راس آنها جوانان، دانش آموزان و دانشجویان، تحت هیچ شرایطی به سلطه پذیری و زیر بار خفت مداخله و نفوذ بیگانگان در امور سرزمینشان نخواهند رفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

۱۳ آبان ماه، تداعی کننده و یادآور دو روز بسیار مهم در تقویم و تاریخ ایران عزیز است.
۱۳ آبان ۱۳۵۷ جمع کثیری از دانش آموزان انقلابی و مومن علیه اقدامات ظالمانه رژیم شاه، دست به اعتراض و قیام زدند. در این صبحگاه پائیزی و در حالی که روز به روز به وقوع پیوستن و پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک و نزدیک تر می شدیم، جوانان و نوجوانان تهرانی به سمت دانشگاه تهران و نیز در محوطه آن بر علیه حکومت پهلوی به پا خواستند تا صدای اعتراض خود علیه این رژیم را به گوش همگان برسانند. همانطور که انتظار می رفت، اعتراضات فوق به هیچ عنوان مورد قبول و پذیرش رژیم ستم شاهی پهلوی قرار نگرفت فلذا با سرکوب جنایتکارانه اجتماع گران همراه شد. در این بین شلیک گلوله ها و تیراندازی های متعدد از سوی نیرو های امنیتی رژیم شاه، موجب شهادت، به خون غلتیدن و زخمی شدن ده ها تن از دانش آموزان و دانشجویان پاک باخته، متعهد و بیدار گشت.

آبان ۱۳۵۷ همواره با یاد و خاطره این قیام عدالت خواهانه و آزادی خواهانه که توسط طیف گسترده ای از دانش آموزان علیه ظلم و استبداد رژیم شاه انجام می گرفت، گره خورده است. این واقعه مهم، ادای دین دانش آموزان انقلابی به آرمان جمهوری اسلامی می باشد و تا سالهای سال نقش روحیه ایثار، از خود گذشتگی و آزادی خواهی این قشر نوجوان، اما فرهیخته و آگاه به زمانه را در اذهان باقی خواهد گذاشت و به یقین جزو تاثیر گزار ترین و برجسته ترین وقایع در پیروزی انقلاب می باشد.

درست یک سال بعد از قیام و حادثه خونین آبان ۵۷، این بار با همت و تلاش دانشجویان پیرو مکتب خط امام راحل (ره)، سفارت آمریکا در ایران مورد اشغال و احاطه قرار گرفت‌. تصرف لانه جاسوسی به وسیله نیرو های وظیفه شناس و آگاه این سرزمین، نه تنها اقدامی شجاعانه و با صلابتی بود، بلکه جواب کوبنده ای بر فعالیت های خبیثانه و مرموزانه آمریکایی ها در میهن اسلامی ایران بود‌.

در چنین روز مبارک و سرنوشت سازی، جوانان انقلابی این مرز و بوم، با روحیه جهادگری و ایمان راسخ به خدا، به جنگ با آمریکای جنایت کار و حیله گر پرداختند و به لطف الهی موفق گشتند اهداف شوم و پلیدانه این رژیم علیه انقلاب اسلامی را خنثی کنند‌.

شکستن اقتدار و زوال قدرت سلطه گری و نفوذ آمریکا در ایران، از این واقعه آغاز گردیده و تا به امروز نیز ادامه دارد. آمریکایی ها که از پیروزی انقلاب اسلامی خشمگین و مستاصل بودند، در جهت شکست و آسیب رساندن بر پیکر انقلاب اسلامی به دنبال دسیسه جویی بودند که با حضور و اقدام دانشجویان پیرو خط امام با بن بست مواجه شدند و در اهداف پلیدانه خود با شکست مواجه شدند.

در پایان می توان این گونه خلاصه نمود که ۱۳ آبان نشان دهنده نابودی هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در عوض نماد قدرت انقلاب و جوانان این مرز و بوم است. حوادث ۱۳ آبان نشان دهنده این امر است که ملت ایران و در راس آنها جوانان، دانش آموزان و دانشجویان، تحت هیچ شرایطی به سلطه پذیری و زیر بار خفت مداخله و نفوذ بیگانگان در امور سرزمینشان نخواهند رفت.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، به نمایندگی از کلیه انجمن های اسلامی واقع در این قاره، این ایام مهم را مغتنم شمرده و همگان را دعوت می نماید تا بار دیگر پیمان عهد ببندیم که در راه سرافرازی و سعادت ایران و اسلام مجاهدانه و خردورزانه بکوشیم و تا پای جان همانند پیشوایانمان علیه ظلم و استبداد و فریب بایستیم و مقاومت نماییم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا