ایلام

واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون راس دام در استان ایلام

رامین پورنجف صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امسال برنامه‌های گسترده‌ای برای مبارزه با بیماری‌های مشترک در سراسر استان ایلام انجام شده است.

وی افزود: بیماری توبرکولیناسیون(سل گاوی) تعداد ۳۹۹۲، بیماری بروسلوز(تب مالت) بره و بزغاله تعداد ۳۴۷۸۶۸، بیماری بروسلوز گوساله تعداد ۵۷۶۲، بیماری بروسلوز گاوی تعداد ۱۰۵۸۸، بیماری هاری تعداد ۴۵۳۴ و مالثیناسیون تعداد ۲۰ مورد واکسینه و در مجموع کل واکسیناسیون برای مبارزه با بیماری مشترک تعداد ۳۷۲۷۶۴ مورد صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: برای واکسیناسیون دام و طیور و مقابله با بیماری‌ها به صورت دو بخش خصوصی و دولتی در سراسر استان ایلام اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیماری شاربن(سیاه زخم) تعداد ۹۴۰۵، بیماری آنترتوکسمی تعداد ۳۲۳۱۴، بیماری قانقاریا تعداد ۹۵۸۶۴، بیماری آگالاکسی تعداد ۱۵۳۳۷۸، بیماری تب برفکی تعداد ۲۰۱۵، بیماری آبله تعداد ۷۸۵۳۱۴، بیماری P.P.R تعداد ۱۹۸۶۳۴۶، بیماری تیلریوز (زردی) تعداد ۱۴۶۴۵ و در مجموع ۳۱۵۲۱۴۸ مورد واکسیناسیون انواع دام در سطح استان ایلام تا پایان مهرماه انجام شده است.

پورنجف افزود: با ورود و کوچ عشایر به سمت استان ایلام قطعاً نظارت‌ها و واکسینه کردن دام‌ها  ادامه خواهد داشت که بتوانیم بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ویروس‌های قابل انتقال بین دام‌ها را کنترل و ضررها و زیان‌های ناشی از این بیماری‌ها که باعث تلف شدن دام‌ها و خسارات به عشایر می‌شود به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا