کرمانشاه

اختصاص ٩ هزار تن جو برای اجرای طرح «تولید قراردادی» به عشایر کرمانشاه 

اختصاص ٩ هزار تن جو برای اجرای طرح «تولید قراردادی» به عشایر کرمانشاه 

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: «تولید قراردادی» طرح جدیدی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی به سازمان امور عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ شده است.

وی در خصوص جزئیات اجرای این طرح افزود: در کشور حدود یک میلیون رأس دام پروار همراه با ١٨٠ هزار تن نهاده دامی در نظر گرفته شده که در اختیار عشایر به صورت امانی طی چهار ماه قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از چهار ماه (١٢٠ روز) که عشایر دام را پروار کردند به همان نسبتی که نهاده امانی در اختیارشان قرار گرفته، می‌توانند گوشت را به نرخ روز تحویل شرکت پشتیبانی امور دام بدهند.

وی گفت: در استان کرمانشاه از این میزان سهم ۵٠ هزار رأس دام برای پروار همراه با ٩ هزار تن جو در نظر گرفته شده و در اختیار عشایر قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تأکید کرد: «جو» نهاده دامی است که برای اجرای این طرح در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و عشایر پس از چهار ماه، به همان نسبت لاشه تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌دهند.

گفتنی است با اجرای این طرح شاهد افزایش تولید گوشت قرمز خواهیم بود که این امر منجر به ثبات قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از نوسان قیمت آن می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا