بین الملل

نخستین واکنش پوتین به تحولات قره باغ/حفظ صلح اولویت روسیه است

نخستین واکنش پوتین به تحولات قره باغ/حفظ صلح اولویت روسیه است

به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در اظهاراتی رسانه‌ای درباره درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ در همکاری فعال با همه طرف‌های درگیر، هر اقدامی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند.

پوتین تاکید کرد: روسیه با همه طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است به زودی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مشکل پیدا شود.

رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه اولویت مسکو، حفظ صلح در منطقه قره باغ است، تاکید کرد: نیروهای حافظ صلح کشورش در این منطقه سعی در تثبیت اوضاع دارند.

گفتنی است دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از دیروز (سه‌شنبه ۲۸ شهریور) آغاز شد.

حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن بود که باکو صبح دیروز مدعی شد: انفجار یک مین ضد زره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این حمله نظامی، تاکنون ۲۷ نفر کشته و بیش از ۲۱۰ نفر از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ کوهستانی توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر به وقت محلی متوقف می‌شود.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا