مازندران

۱۹ درصد مدارس مازندران فرسوده و تخریبی هستند

به گزارش برگزیده های ایران از ساری، علیرضا سعدی‌پور در مانور سراسری زلزله که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دخت ایران پروین ناحیه ۲ ساری برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و احداث مدارس ایمن و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده  اولین اقدام در جهت پیشگیری از حوادث از جمله زلزله است.

وی یکی از مطالبات ما ساخت و احداث مدارس و فضاهای آموزشی استاندارد است، افزود: این مطالبه جدی را از اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مازندران داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس استان فرسوده و تخریبی است، تصریح کرد: اگر در رابطه با استحکام بنا و مقاوم‌سازی مدارس استان اقدامات مناسبی صورت نپذیرد، نگرانی ما در خصوص حفظ امنیت جانی دانش‌آموزان‌مان افزایش می‌یابد.

سعدی‌پور اضافه کرد: فرهنگ پیشگیری و مقابله در برابر حوادث طبیعی باید از مدارس شکل بگیرد و در کودکان و نوجوانان نهادینه شود و شعار مهم «خانواده آماده، مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» اجرایی شود.

این  مسؤول خاطرنشان کرد: طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش چندسالی است که در مدارس به اجرا در می‌آید و تا کنون در حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در این طرح، آموزش‌های اولیه برای امداد و نجات را پشت سر گذاشته‌اند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا