سیاسی

همایش بین‌المللی حکمت و حکمرانی در دانشگاه آزاد برگزار شد

همایش بین‌المللی حکمت و حکمرانی در دانشگاه آزاد برگزار شد

– اخبار سیاسی –

علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی و بین‌المللی «سلامت، حکمت و حکمرانی» از سوی دانشگاه آزاد طی روزهای گذشته اظهار داشت: همایش ملی و بین‌المللی حکمت و حکمرانی برای سومین بار از سوی دانشگاه آزاد برگزار شد. برای اولین‌بار بخش سلامت به حوزه این همایش اضافه شد و اساتید داخلی و خارجی در این دوره از همایش مشارکت داشتند.

 وی ادامه داد: نقش حکمت در سلامت، پیشینه ای  بسیار قدیمی به قدمت پزشکی در ایران دارد و تلاش داریم تا ابعاد مختلف حکمت را در حوزه سلامت مورد بررسی قرار دهیم و آن را به دامنه حکمرانی نیز نزدیک کنیم.

خوشدل هدف اصلی از این همایش  را مرور یافته‌های علمی و حکمی دانست که به مسئولان کشور کمک خواهد کرد برای حکمرانی مطلوب و مدیریت معضلات حوزه سلامت از ظرفیت دانشگاه بهره‌ بیشتری ببرند.

وی  اظهار داشت: انتظار داریم دانشگاه به عنوان یک حلقه اندیشه ای از حلقه های علم و فناوری کشور نقش خود را برای کاهش فاصله بین حکمرانان و حکمت ورزان به نحو مطلوبی ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: همایش مذکور به دنبال ایجاد فرصت گفت‌وگو میان حاکمان و حکیمان بود. در این شرایط کسانی که از منظر حکمت به موضوعات حکمرانی نگاه می‌کنند با کسانی که خودشان مدیر و حکمران حوزه سلامت هستند، در کنار هم به مسائل مهم سلامت به بحث بپردازند و راهکارهای دقیقی را ارائه دهند.

وی با اشاره به جزئیات همایش گفت: بخش وبیناری – مجازی همایش روز اول همایش با شرکت سخنرانان خارج از تهران برگزار شد و بخش حضوری طی روزهای گذشته در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان تهران برگزار شد.

خوشدل تصریح کرد: چهار محور اصلی این همایش عبارتند از حکمرانی و سلامت، سلامت معنوی و اجتماعی، حکمرانی در دارو و درمان و حکمرانی آموزش و پرورش در سلامت که مقالات ارسال  شده و قابل ارائه  در این همایش بررسی شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا