فرهنگ و هنر

استقبال مردم گرگان از جشنواره تلاوت‌های مجلسی+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان گلستان با حضور راه‌یافتگان به این مرحله و با استقبال علاقه‌مندان به قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهر گرگان برگزار شد. 

در این مراسم قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم به همراه مدیران فرهنگی و قرآنی شهر گرگان، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه و بسیج و جمعی از مردم عاشق آیات الهی حضور داشتند.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درباره رقابت‌های استان گلستان به فارس گفت: این مرحله از جشنواره با رقابت ۷ راه‌یافته به مرحله استانی برگزار شد که این افراد از بین ۶۵ شرکت‌کننده در بخش مقدماتی انتخاب شده و در این مرحله به تلاوت پرداختند.

وی ادامه داد: تلاوت‌های زیبای قاریان شور و هیجان خاصی به محفل داد قاریان با تشویق حاضران و داوران همراه شدند. اجراء گروه سرود نوجوانان شهر گرگان و تلاوت قاریان نوجوان در این نشانه این بود که استان گلستان ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری فرهنگی را دارد.

جعفری با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی استان گلستان گفت: جبهه فعالان قرآن کریم استان گلستان در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی منظم در تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی گلستان کوشش کرده تا با محوریت قرآن و تفسیر آیات فضای مناسبی را برای بسترسازی فرهنگ قرآن در این منطقه ایجاد کند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از انتخاب برگزیده استان گلستان خبر داد و گفت: بعد از پایان تلاوت‌ها و با شمارش آراء امیرحسین میرکریمی به عنوان فرد منتخب استان  معرفی و وی از سوی مردم استان گلستان انتخاب و راهی مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی شد.

وی با اشاره اهمیت پرداختن به موضوع انس با قرآن و تمسک جستن از محضر قرآن گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه ما به گونه‌ای از وضعیت معیشت و رفاه اجتماعی و بهرمندی از آن یا تلاش مضاعف داریم و یا کمتر بهرمند هستیم، غافل از آنکه قرآن چهار حرف دارد: حرف قاف یعنی قلب مطمئن و ایمانی قوی به خداوند، راء یعنی راه درست، راهی که قرآن برای ما ترسیم و اهل بیت (ع) آن را طی کرده‌اند و الف یعنی ایمان مطلق به هر آنچه در این مسیر برای ما ساخته و نمایان داده شده تا راه را کج نکرده و استوار بمانیم.

جعفری ادامه داد: هر کس به سه حرف اول قرآن رسید و با این نگاه آن را دنبال کرد یقین بداند خداوند عزوجل حرف آخر و نان قرآن یعنی آرامش دنیا را هم خواهد دید.

به گزارش فارس جشنواره تلاوت‌های مجلسی به همت مجمع قرآنی هیأت صاحب الزمانی تهران در سراسر کشور اجراء و با هدف انس بیشتر مردم با قرآن طراحی و برنامه‌ریزی شده است که امسال شانزدهمین دوره آن در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا