خراسان شمالی

کشف ۲ تن انواع مواد مخدر در ۸ ماهه سال جاری در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز سردار سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام کشف ۲ تن انواع مواد مخدر در خراسان شمالی، اظهارکرد: برخورد ویژه با سوداگران مرگ و افرادی که سلامتی و امنیت و آرامش در جامعه را مختل می‌کنند باقدرت در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی پلیس برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر است، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲ تن و ۲۲۴ کیلوگرم مواد مخدر سنتی در استان کشف‌شده که به نسبت سال گذشته در همین بازه زمانی با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی  بابیان اینکه در این بازه زمانی ۳۰ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی نیز کشف‌شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۲ تن و ۲۵۴ کیلو و ۲۰۳ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف‌شده که با بررسی‌های انجام‌شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۱۵ نفر قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر نیز در سطح استان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی‌شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

سردار مطهری زاده بابیان اینکه در این مدت ۲۴۶ نفر معتاد نیز دستگیر و به کمپ‌های ماده ۱۶ معرفی‌شده‌اند، یادآور شد: درمجموع در طول این ۸ ماهه تعداد یک هزار و ۲۶۱ نفر دستگیر و اقدامات قانونی در رابطه با این افراد انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی طرح‌های پیشگیرانه زیادی نیز در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته‌شده است، ادامه داد: در این مدت ۲۱۴ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده، ۱۷۶ طرح کنترل محورهای مواصلاتی، ۸۵ طرح ارتقاء امنیت و … در سطح استان اجراشده است.

سردار مطهری زاده بابیان اینکه در مجموع تعداد کل طرح‌های اجراشده در استان، ۹۲۰ مورد بوده است، افزود: در همین مدت ۲۳ عملیات مشترک برون‌استانی نیز اجراشده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۱ درصدی همراه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان بابیان اینکه در این مدت ۲۳ عملیات درون استانی نیز با جدیت اجراشده است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۳۳ دستگاه خودرو توقیف و تعداد ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در سطح استان متلاشی‌شده‌اند.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا