سمنان

اجلاسیه استانی نماز با حضور قرائتی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه مشترک ستاد هماهنگی برگزاری اجلاسیه نماز و شورای فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه اجلاسیه‌های نماز کشوری که در سنوات گذشته در استان سمنان برگزار شد، از برنامه‌های بسیار شاخص بود، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، در روز چهارم آذرماه سال جاری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، اجلاسیه استانی نماز در استان سمنان برگزار می‌شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: اینکه ما بتوانیم در زمینه برنامه اجلاسیه نماز و روز بسیج خدمت کنیم، توفیق بسیار بالایی است.

هاشمی با تأکید بر این مهم که امسال نیز برنامه اجلاسیه نماز به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است تا از ائمه جماعات ادارات نیز برای اجلاسیه و همایش بسیج دعوت به عمل آید.

وی نماز را کلید سعادت و عاقبت‌به‌خیری همگان دانست و عنوان کرد: در استان سمنان به برنامه نماز در ادارات بسیار خوب توجه می‌شود که بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان با اشاره به تقارن اجلاسیه نماز با برنامه‌های گرامیداشت روز بسیج، گفت: آمادگی برای برگزاری گردهمایی ائمه جماعات استان نیز در قالب این برنامه‌ها وجود دارد.

 اجلاسیه نماز به بهترین شکل ممکن برگزار شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: خداوند فرموده است، شما یاد مرا داشته باشید، من یاد شما را دارم و این ذکر تنها ذکر لسانی نیست و همواره می‌توان به یاد خداوند متعال بود.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «نماز بخوان تا به یاد من باشی» و می‌توان این‌گونه تفسیر داشت که خواننده نماز به یاد خداست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نماز یکی از یادهای خداوند است، اضافه کرد: ما در نماز به یاد خدا هستیم، چون خداوند متعال در نماز ما را یاد می‌کند.

مطیعی بیان کرد: اجلاسیه نماز بسیار اهمیت دارد و تقارن آن با روز بسیج مستضعفین نیز بسیار ارزشمند است که باید به بهترین شکل ممکن و بسیار قوی برگزار شود.

برگزاری اجلاسیه نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، رئیس شورای اقامه نماز استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه اجلاسیه‌ای به‌منظور تقدیر از بهترین‌های نماز در دوایر اداری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجلاسیه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود.

وی افزود: امکانات به‌منظور برگزاری این اجلاسیه به‌صورت حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اقامه نماز استان سمنان بیان کرد: با توجه به تأکیدات و سفارشات حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، محتوای برنامه‌ها امروز در این جلسه تدوین و برنامه‌ریزی می‌شود.

 استفاده از سامانه شاد برای پوشش اجلاسیه استانی نماز

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته این برنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان که مساعدت ویژه داشتند، به‌خوبی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه فریضه نماز عمود دین است و همچنین با عنایت به نقش بازدارنده نماز از فحشا و منکر، برنامه‌ای غنی ازنظر شکلی و محتوایی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از سامانه شاد برای پوشش این برنامه ویژه دانش‌آموزان استفاده خواهد شد، ادامه داد: نیاز است تا صدا و سیما پوشش مطلوب خبری این برنامه را برای آحاد مردم در نظر داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در غنی کردن این برنامه می‌طلبد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد، گفت: هماهنگی‌ها برای شرکت حداکثری دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش انجام شود.

حضور تعدادی از دانش‌آموزان در اجلاسیه نماز

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه با آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در خدمت ستاد اقامه نماز هستیم، افزود: پیشنهاد داریم تا معاونان پرورشی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش در اجلاسیه استانی نماز شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه، آمادگی وجود دارد و می‌توان از تعداد محدودی از دانش‌آموزان که علاقه‌مند به شرکت در برنامه هستند، استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: سامانه شاد با تمام ظرفیت و توان برای پوشش اجلاسیه استانی نماز ویژه دانش‌آموزان آماده استفاده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا