هرمزگان

اعلام حمایت فرماندار ابوموسی از طرح جامع حفاظت از آبسنگ‌های مرجانی

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، دکتر صمد حمزه ئی رئیس مرکز اقیانوس شناسی هرمزگان به همراه جمعی از متخصصان این حوزه با رضا پوربابایی فرماندار ابوموسی دیدار و به بررسی وضعیت آبسنگ‌های مرجانی در آبهای جزیره ابوموسی پرداختند.

بعد از این دیدار با فرماندار بوموسی و جمعی از اساتید و متخصصان دریایی ضمن بازدید و پایش میدانی آبسنگهای مرجانی، درصد پوشش مرجان‌های سخت زنده، فراوانی ماهیان مرجانی و وضعیت سلامت مرجان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

 فرماندار بوموسی ضمن تشکر از دکتر حمزه ئی و تیم علمی‌شان بر لزوم اجرای طرح جامع حفاظت از مرجان‌های جزیره ابوموسی تاکید کرد و بیان داشت: جزیره ابوموسی به دلیل قرارگیری در موقعیت منحصربفردی در خلیج فارس، دارای ظرفیت‌های طبیعی خاصی است که صیانت از آن با همکاری مراکز پژوهشی و تحقیقاتی میسر است و می‌توان از ظرفیت عمومی جامعه نیز در این زمینه بهره برد.

پوربابایی، آموزش به مردم را در زمینه‌های مختلف بخصوص در حوزه صیانت از محیط طبیعی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: مرکز اقیانوس شناسی هرمزگان در این زمینه کارنامه خوبی دارد و ما نیز در ابوموسی همکاری لازم در این زمینه را با این مرکز تحقیقاتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا