اجتماعی

رفع اثر از پلاک ۲۶۰۰۰ خودرو و موتورسیکلت در سال جاری

رفع اثر از پلاک ۲۶۰۰۰ خودرو و موتورسیکلت در سال جاری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سرهنگ علی‌اصغر شریفی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی “شهر امن” در خصوص اعمال قانون و توقیف تخلفات پلاک اظهار کرد: در خصوص تخلفات پلاک در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه اعمال قانون شده و حدود ۳۸۰۰ دستگاه نیز توقیف شده و رانندگان این ۳۸۰۰ دستگاه به دلیل مخدوشی پلاک و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه به مراجع معرفی شدند.

وی گفت: در خصوص موتورسیکلت نیز بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته و ۳۲ هزار توقیفی نیز صرفاً در مورد پلاک داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رفع اثر از پوشش پلاک نیز از ۷ آذر ۱۴۰۲ شروع شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار مورد رفع اثر از پلاک خودروها و ۸۲ هزار مورد نیز برای موتورسیکلت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: رفع اثر از پلاک در سال ۱۴۰۳ از اواسط فروردین ماه شروع شده و تاکنون ۸۱۹۱ دستگاه خودرو رفع اثر شده و ۱۸۲۵۴ مورد نیز در خصوص موتورسیکلت‌ها رفع اثر صورت گرفته است.

افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی در انتظار ابلاغ دولت

شریفی تصریح کرد: رفع اثر عبارت از اینکه تمامی موانع و اجسامی مانند ماسک، زنجیر گل و لای، طلق و … که بر روی پلاک وجود دارد در همان محل برداشته و اعداد پلاک مشخص و واضح می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم تلقی می‌شود، افزود: وقتی کلمه جرم به‌کارگیری می‌شود پس به تبع آن مجازاتی نیز برای آن در قانون تعیین شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا