اخبار روز

فرمانده ارشد اسرائیلی: خطر وقوع جنگ چند جبهه‌ای لحظه به لحظه افزایش می‌یابد

فرمانده ارشد اسرائیلی: خطر وقوع جنگ چند جبهه‌ای لحظه به لحظه افزایش می‌یابد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، سرتیپ ناداف لوتان فرمانده لشکر ۱۶۲ ارتش اعلام کرد، امروز از هر زمان دیگری جنگ همزمان از چند جبهه لبنان، نوار غزه، کرانه باختری، مناطق سال ۱۹۴۸ و جبهه سوریه را به خود نزدیک تر می‌بینیم در حالی که در این بین باید منتظر شلیک موشک‌های دور برد از عراق و یمن هم باشیم.

لوتان که با روزنامه عبری زبان معاریو گفتگو می‌کرد افزود: ارتش اسرائیل به طور کلی خود را برای شدت گرفتن تنش در چند جبهه همزمان آماده می‌کند در حالی که این جبهه‌ها ضرورتا با یکدیگر مرتبط هم نخواهند بود.

به گفته این سرتیپ ارتش رژیم صهیونیستی، اسرائیل باید به فکر تغییرات عمیقی در ساختار ارتش اسرائیل باشد، بخصوص که ما شاهد تغییراتی در عملکرد حزب الله در طول مرز‌ها و آمادپی آنها برای ریسک پذیری بیشتر هستیم.

او همچنین فاش کرد، جبهه داخلی و جامعه اسرائیل عادت کرده است که به گنبد آهنین اعتماد کند اما اطمینان داشته باشید که چنین امنیتی در جنگ آینده تحقق نخواهد یافت.

گفتنی است پیش از این نیز گادی ایزنکوت، عضو کنست و رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل هم در سخنانی که در کنست ایراد کرد، گفت: توان بازدارندگی اسرائیل در منطقه به شکل بی سابقه‌ای کاهش پیدا کرده و شرایط ضعف فعلی طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

یک رسانه عبری زبان هم به نقل از یکی از کارشناسان اسرائیلی خبر داد، لبنان امروز در سایه قدرت بازدارندگی حزب الله به امن‌‌ترین نقطه در خاورمیانه برای رهبران مقاومت تبدیل شده است.

آیال زایسر استاد دانشگاه تل‌آویو در گفتگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون رزیم صهیونیستی تاکید کرد، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری جانبشین دبیر کل جنبش حماس همگی در لبنان حضور دارند.

او تاکید کرد، آنها چند پیش تصاویری از خود منتشر کردند تا اعلام کنند ما هماهنگی روزانه‌ای با یکدیگر داریم، این عکس پیامی برای ما بود تا تاکید کند، محور مقاومت قدرتمند و متحد است و به طور حتم پیامی بسیار مهم محسوب می‌شود.

در این بین یک مرکز پژوهش‌های فلسطینی تاکید کرد، تصمیم تل‌آویو برای ارسال سلاح برای تشکیلات خودگردان فقط با هدف جلوگیری از قدرت گرفتن هرچه بیشتر مقاومت در کرانه باختری است.

به گفته مدیر مرکز پژوهش‌های “یبوس”، اسرائیل و واشنگتن به شدت از تحولات شکل گرفته در کرانه باختری وحشت زده هستند و نگران تکرار الگوی نوار غزه در کرانه باختری و به تبع آن به خطر افتادن ادامه بقای اسرائیل می‌باشند.

سلیمان بشارات مدیر مرکز یبوس در بخش دیگری از تحلیل خود تاکید کرد: کمک‌های تسلیحاتی صورت گرفته به تشکیلات خودگردان ارتباط مستقیمی با تحولات میدانی شکل گرفته در کرانه باختری داشته و اسرائیل نگران شکل گرفتن قدرت‌های موازی تشکیلات خودگردان در این منطقه است.

واللا نیوز هم در گزارشی در این رابطه خبر داد، با وجود آن که جبهه شمالی (با حزب الله) همچنان منبع اصلی تشنج و نگرانی برای اسرائیل است با این حال، محور مقاومت جنگ سایه‌های بزرگی را علیه اسرائیل در دست انجام دارد.

مین‌هایی که ائتلاف نتانیاهو را هر آن در آستانه فروپاشی می‌برند!
رسانه عبری: اسرائیل با ۴ گزینه یکی بدتر از دیگری مواجه است/بحران فعلی می‌تواند به فروپاشی اسرائیل منجر شود

/*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا