سیاسی

پاسخ قالیباف به شریعتی:گزارش مکتوب را از رئیس شعبه بخواهید

پاسخ قالیباف به شریعتی:گزارش مکتوب را از رئیس شعبه بخواهید

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی اعتبارنامه منتخبان و در پاسخ به اعتراض مالک شریعتی نماینده تهران مبنی بر اینکه (تایید اعتبارنامه) باید در صحن علنی مجلس انجام شود، گفت: اولا رئیس شعبه باید اعلام کند، دوستان بدانند هرگونه بازنگری در اعتبارنامه‌ها نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود اگر قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده دوباره نمی‌تواند مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: دوستان شعبه به ما عنوان کردند که موارد را از شورای نگهبان استعلام کردیم و اینها مواردی بوده که رسیدگی شده و رئیس شعبه در در هیئت رئیسه با امضا اعلام کرده است و من گزارش شعبه را می‌خوانم، اگر اعتراضی در شعبه شده باشد که شورای نگهبان آن را تأیید نکرده باشد، شعبه باید گزارش را به بنده بدهد. بنده که نمی‌توانم به گزارش شما توجه کنم بلکه به گزارش رئیس شعبه توجه می‌کنم.

رئیس مجلس در در ادامه خطاب به مالک شریعتی عنوان کرد: حق شماست و به شعبه بگویید نظر کتبی شورای نگهبان را به بنده دهد، بنده مسئول شعبه نیستم. شما گزارش دهنده نیستی شعبه رییس دارد و لذا به شعبه بگویید گزارش مکتوب مدنظر شما را بدهد.

بنابرین گزارش، کمال حسین‌پور سخنگوی شعبه ۶ ضمن قرائت اسامی نمایندگانی که اعتبارنامه‌هایشان در این شعبه رسیدگی شده بود ، گفت: لازم به ذکر است علیرغم اعتراض به عمل آمده در خصوص اعتبارنامه آقای مالک شریعتی در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۸) آیین‌نامه داخلی مجلس موارد مورد اعتراض از سوی شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حائز نشدن موارد بعد از اعلام انتخابات، اعتبارنامه نامبرده نیز تایید شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا