تبلیغات

رزرو بلیط قطار مشهد کرمانشاه برای ایام شلوغ: ترفندها و راهکارها

مسیر مشهد-کرمانشاه یکی از پرترددترین مسیرهای کشور است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۳۰ درصد از مسافرانی که قصد پیمودن این مسیر را دارند، سفر با قطار را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، گاهی‌اوقات خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه کمی دشوار می‌شود؛ اما خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای مواجه‌شدن با این مشکل وجود دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قطارهای مسیر مشهد-کرمانشاه

قبل از آشنایی با ترفندها و راهکارهای خرید بلیط قطار، بهتر است تا با انواع قطارهایی که بین شهرهای مشهد و کرمانشاه رفت‌وآمد می‌کنند آشنا شوید. درحال‌حاضر، تنها دو قطار در این مسیر مشغول به کار هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

قطار سه‌ستاره ۶تخته پارسی

قطار پارسی یکی از معروف‌ترین قطارهای شرکت رجا است. نکته قابل‌توجهی که در مورد این قطار وجود دارد این است که علاوه‌بر معمولی‌بودن سطح امکانات و خدمات آن، کوپه‌هایی که دارد نیز ۶تخته هستند. این امر سبب می‌شود تا پیمودن مسیرهای طولانی مانند مسیر بین کرمانشاه تا مشهد، کمی سخت باشد. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که طبیعتا قیمت بلیط این قطار نسبت به سایر قطارها پایین‌تر بوده و گزینه‌ای مناسب برای سفرهای اقتصادی محسوب می‌شود.

قطار چهارستاره امید

یکی دیگر از قطارهایی که در مسیر کرمانشاه-مشهد رفت‌وآمد می‌کند، قطار چهار‌ستاره امید است. این قطار نیز متعلق به شرکت رجا بوده و یکی از بهترین قطارهای این شرکت به‌حساب می‌آید. امکانات و خدماتی که قطار امید در اختیار مسافران قرار می‌دهد، در سطح مطلوبی قرار دارند و به‌همین‌خاطر، قطار امید به‌عنوان قطاری نیمه‌لوکس شناخته می‌شود. نکته دیگری که در رابطه با این قطار وجود دارد، این است که باوجود بالاتر‌بودن قیمت بلیط آن نسبت به قطارهای سه‌ستاره، هنوز هم گزینه‌ای به‌صرفه و اقتصادی به‌حساب می‌آید.

رزرو عادی بلیط قطار

برای این‌که هنگام خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه با مشکلاتی مانند اتمام ظرفیت‌ مواجه نشوید، می‌توانید به‌صورت کاملا عادی و از چند روز قبل از زمان آغاز سفر به یکی از وب‌سایت‌های فروش بلیط قطار مراجعه کرده و بلیط موردنظرتان را تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که فروش عادی بلیط ‌ها از تاریخی شروع می‌شود که فاصله چندانی با روز حرکت قطار ندارد. در چنین حالتی، ممکن است که مجددا با مشکلاتی همچون اتمام ظرفیت قطارها مواجه شوید و نتوانید بلیط موردنظرتان را خریداری کنید؛ اینجا است که شرکت در پیش فروش بلیط قطار اهمیت پیدا می‌کند.

شرکت در پیش فروش بلیط قطار

شرکت‌های ریلی مختلف برای این‌که مسافران بتوانند برنامه‌ریزی بهتری را برای سفر در ایام شلوغ سال مانند عید نوروز انجام دهند، بلیط‌ های خود را در بازه‌های زمانی مشخصی در چند هفته قبل‌تر از آغاز حرکت قطار به‌فروش می‌رسانند. این کار که تحت عنوان پیش فروش قطار شناخته می‌شود، مزایای بسیار زیادی را در پی دارد. اولین مزیتی که در مورد پیش فروش بلیط قطار مطرح می‌شود و مزیتی بدیهی نیز به‌حساب می‌آید، عدم مواجه‌شدن با مشکلاتی مانند اتمام ظرفیت قطارها است.

دومین مزیت این است که طبق قانون بسیاری از شرکت‌های ریلی، حتی اگر بلیط موردنظرتان را تا ۱۲ ساعت قبل از حرکت نیز کنسل کنید، ۹۰ درصد هزینه به شما بازگردانده می‌شود. با‌توجه‌به این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم که حتی اگر برنامه سفرتان کاملا مشخص نیست، در پیش فروش بلیط قطار شرکت کنید. به‌طورکلی، نه‌تنها پیش‌خرید‌کردن بلیط قطار مشهد کرمانشاه، بلکه پیش‌خرید‌کردن هر کدام از بلیط ‌های مسیرهای ریلی کشور، تقریبا هیچ ضرری را در پی نداشته و شدیدا توصیه می‌شود.

آیا قیمت بلیط‌ های پیش فروش شده کم‌تر است؟

یکی از سوالاتی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد این است که آیا قیمت بلیط ‌های پیش فروش شده کم‌تر از بلیط ‌های عادی هستند یا این‌که قیمت‌شان با بلیط ‌های عادی برابری می‌کند؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که بلیط ‌های پیش فروش شده نیز قیمتی برابر با سایر بلیط ‌ها دارند و پیش فروش قطار از‌لحاظ میزان هزینه‌ای که باید پرداخت شود، هیچ تفاوتی را ایجاد نمی‌کند.

پیش فروش بلیط قطار چه زمانی آغاز می‌شود؟

یکی از نکاتی که باید همواره به آن توجه داشته باشید، این است که پیش فروش‌ها معمولا در بازه‌های زمانی محدودی صورت می‌گیرند و بعد از این بازه‌ها مسافران باید بلیط‌شان را به‌صورت عادی رزرو کنند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز قصد شرکت در پیش فروش بلیط قطار را دارید، حتما در مورد تاریخ و ساعت آغاز پیش فروش اطلاعات کافی را کسب کنید.

آیا فرآیند خرید بلیط قطار در پیش فروش با فرآیند خرید عادی متفاوت است؟

یکی از سوالاتی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که چه تفاوت‌هایی بین فرآیند خرید در پیش فروش و فرآیند خرید عادی وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود نداشته و همان مراحلی که برای خرید عادی بلیط قطار طی می‌کردید را باید برای خرید بلیط در پیش فروش نیز طی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که باتوجه‌به درخواست‌های بالا برای بلیط قطار مشهد کرمانشاه، اگر شما نیز قصد تردد بین این دو شهر را دارید، حتما در پیش فروش بلیط قطار شرکت کرده و سفرتان را از چند روز زودتر برنامه‌ریزی کنید.

بهترین روش برای خرید بلیط قطار و برنامه‌ریزی سفر

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا کارهای خود را از‌طریق اینترنت به‌انجام برسانند. در مورد صنعت گردشگری نیز به‌همین‌صورت بوده و اغلب توریست‌ها ملزومات سفر‌شان را به‌واسطه وب‌سایت‌های اینترنتی تهیه می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید به‌وسیله این وب‌سایت‌ها سفرتان را برنامه‌ریزی کرده و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات وب‌سایت فلای تودی بهره بگیرید.

فلای تودی یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که امروزه نه‌تنها برای خرید بلیط قطار مشهد کرمانشاه یا شرکت در پیش فروش قطار، بلکه برای کارهای دیگری مانند رزرواسیون هتل در سراسر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گستره خدمات فلای تودی به‌نحوی هستند که مسافران می‌توانند تمامی نیازهای‌شان را به‌وسیله این وب‌سایت برطرف سازند.

یکی از نکات جالب دیگری که در مورد وب‌سایت فلای تودی وجود دارد این است که همواره تخفیف‌های مختلفی روی خدمات و امکانات آن اعمال می‌شوند و این امر سبب می‌شود تا گردشگران بتوانند سفری اقتصادی را پیش بگیرند. اگر شما نیز می‌خواهید با صرف هزینه‌ کم مسافرتی پرامکانات را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان فلای تودی را از دست ندهید.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا