اخبار ورزشی

نامه‌های باشگاه سیرجان جعلی از آب درآمد/تقوی: رعایت قانون مهمتر از علایق شخصی است

میلاد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، درمورد اینکه باشگاه فولاد سیرجان ادعا کرده ۱۵ آبان ماه انصرافش را از حضور در جام باشگاه‌های جهان اعلام کرده بود، اظهار داشت: بازی‌های باشگاه‌های جهان خاتمه پیدا کرده است و با تمام سختی‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌ها باید بپذیریم که نماینده ایران حضور آبرومندانه‌ای در این مسابقات داشت. اینکه چند روز بعد از اتمام مسابقات این بحث‌ها مطرح می‌شود چندان شایسته نیست، اما اگر دوستان دغدغه دارند و می‌خواهند این موضوع را رسانه‌ای کنند شرایط فرق می‌کند.

وی ادامه داد: به فرض اینکه نامه‌ای که سیرجانی‌ها ادعا کرده‌اند در فدراسیون ثبت شده باشد که حداقل من به عنوان دبیر فدراسیون از آن بی‌خبر هستم، جالب است که ۱۳ آبان سیرجانی‌ها نامه‌ای به ما زده و برای حضور در جام باشگاه‌های جهان اعلام آمادگی کرده است. البته آنها در نامه خود درخواست کرده بودند برای تقویت نماینده ایران طبق قانون از بازیکنان فصل گذشته خود استفاده کنند. این نامه روز ۱۳ آبان به فدراسیون ارسال و در تاریخ ۱۵ آبان در فدراسیون ثبت شده است. اگر نامه‌ای که سیرجانی‌ها ادعا می‌کنند در تاریخ ۱۵ آبان ارسال کرده‌اند موجود باشد یعنی همان روزی که نامه اعلام حضور آنها ثبت شده، همان روز هم نامه انصراف‌شان ارسال شده است!

دبیر فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: نکته مهمتر این است که تمام این مسائل بعد از ۱۰ آبان اتفاق افتاده است. اگر این تیم قرار بود در مسابقات حضور پیدا نکند باید بعد از مسابقات باشگاه‌های آسیا این موضوع را اعلام می‌کرد. بعد از آن ایمیلی از سوی فدراسیون جهانی به دست ما رسید که ضمن تبریک به سیرجان به آنها اعلام کرد که شما سهمیه مسابقات جام باشگاه‌های جهان را کسب کرده‌اید. ۱۰ آبان ماه فدراسیون جهانی نام تیم‌های حاضر در مسابقات را اعلام کرد که نام سیرجانی‌ها هم در بین آنها به چشم می‌خورد. روز ۱۳ آبان هم باشگاه به ما نامه زد و اعلام آمادگی کرد.

تقوی تصریح کرد: نامه‌ای که سرجانی‌ها ادعا می‌کنند به فدراسیون ارسال کرده‌اند واقعیت ندارد و حتی شماره‌ای هم که در آن ثبت شده به صورت دستی وارد شده که مرجعیتی برای فدراسیون ندارد. اینکه یک باشگاه در یک ماه بخواهد چندین بار نظرش را تغییر دهد قواعد فدراسیون جهانی زیرسوال خواهد رفت. به عقیده من قوانین فدراسیون جهانی خیلی مهمتر از آن است که ما بخواهیم هر روز به صورت فردی تصمیم جدیدی درمورد آن بگیریم. 

وی گفت: در این ماجرا باید از مدیران باشگاه فولاد سیرجان بسیار تشکر کنم که همکاری خوبی با ما داشتند. از مدیران سایر باشگاه‌ها که نهایت همکاری را هم با سیرجان داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم، اما اینکه فردی بگوید من دوست داشتم به مسابقات بروم یا دوست نداشتم بروم مربوط به علاقه شخصی افراد است، اما رعایت چارچوب‌های قانونی موضوع دیگری است.

دبیر فدراسیون والیبال درمورد میزان همکاری فدراسیون با باشگاه سیرجان برای اعزام به رقابت‌ها، اظهار داشت: چیزی که در توان فدراسیون بود به کار گرفته شد. تلاش کردیم تا بهترین تیم از ایران راهی مسابقات شود. فارغ از اینکه برخی قوانین ایراد دارد یا نه، من متوجه نشدم چه توقعی از فدراسیون والیبال وجود داشت که در چارچوب قانونی انجام ندادیم؟ چه بسا کارهایی که ما کردیم فراتر از قانون هم بود و این فقط بخاطر همکاری سایر باشگاه‌ها با نماینده ایران در جام باشگاه‌های جهان بود. 

تقوی با بیان اینکه نمی‌دانم توقع سیرجان از ما چه بود که انجام ندادیم، عنوان کرد: از سایر تیم‌ها بازیکن کمکی گرفتیم، لیگ را تعطیل کردیم، شرایط را برای برگزاری اردوی سیرجانی‌ها تسهیل کردیم، مکان بازی آخر آنها را تغییر دادیم و دیگر نمی‌دانم چه توقعی از فدراسیون داشتند. اگر صراحتاً توقعات خود را بیان کنند درمورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه فدراسیون عنوان کرده بود درصورت عدم حضور سیرجان تیم دیگری با کادر فنی جدید به عنوان نماینده ایران و آسیا راهی این مسابقات شود، تصریح کرد: ما درمورد موضوع مربی هیچ اصراری نداریم و به فدراسیون هم مربوط نمی‌شود، اما بعد از صحبت‌هایی که داشتیم قرار شد نماینده ایران را اعزام کنیم و دنبال این نبودیم که چه کسی سرمربی باشد، اما اگر بازیکنی شرایط ایده‌آل نداشته باشد بازیکن جایگزین پیدا می‌کنیم. نماینده ایران و آسیا برای حفظ شان و حقوق والیبال باید به مسابقات اعزام می‌شد، چون اگر این اتفاق رخ نمی‌داد نماینده ایران ۲ سال از حضور در مسابقات محروم می‌شد. با این شرایط ما نمی‌توانیم بگوییم چون یک نفر دوست دارد تیمش اعزام شود یا یک نفر دوست ندارد این اتفاق رخ دهد، حقوق باشگاه‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهیم. 

دبیر فدراسیون والیبال، ادامه داد: موضوع در کل بسیار ساده است؛ تیمی آمده و حقی از کشورمان و قاره آسیا را به گردن گرفته و باید تکلیف خود را ادا کند. زمانی که سیرجان قهرمان آسیا هم شد همین شرایط را داشت و تغییری در آن ایجاد نشد. تقریباً تمام نفراتی که به جام باشگاه های آسیا رفتند، در جام باشگاه‌های جهان هم این تیم را همراهی کردند. آنها ۳ بازیکن ملی‌پوش را هم همراه خود داشتند. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا