سیاسی

عدم تعادل در بورس عامل افت متوالی شاخص/شاکله اقدامات سازمان بورس ناقص است

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران با اشاره به ریزش هفته‌‌های متوالی شاخص بورس اظهار داشت: به دلیل عدم تعادل در بورس شاهد ریزش شاخص‌های متعدد در آن هستیم این در حالی است که هیچگونه نظارتی بر آن وجود  ندارد.

وی افزود: برنامه‌های متعدد و متفاوتی برای حمایت از بورس و سهامداران از سوی بخش‌های مختلف دولت ارائه شده بود این در حالی است که در کشورمان قانون بورس را داریم که متأسفانه به صورت دقیق و کامل اجرایی نشده است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در مورد کالاهایی که باید وارد بورس شده و از آن محل به بازار عرضه شود نگاه سلیقه‌ای وجود دارد؛ این در حالی است که به دلیل همین مشکل، بورس عامل گرانی‌ کالاها شده ا ست.

دلخوش با تأکید براینکه نباید نگاه به بورس منبع درآمد دولت باشد، گفت:‌ متأسفانه چون استفاده از سرمایه‌های مردم در بورس به منظور بهبود تولید صورت نمی‌گیرد و مدیریت لازم در بورس وجود ندارد شاهد افت شاخص بورس در هفته‌های متوالی هستیم این در حالی است که مدیر ارشد بورس فردی خوب است اما متأسفانه شاکله فعالیت و اقدامات در آنجا ناقص است که بایستی هرچه سریع‌تر این نواقص رفع شود.

وی در پایان گفت: اگر عزم لازم وجود نداشته باشد امیدی به بهبود وضعیت بورس تا پایان سال جاری نیست.

به گزارش برگزیده های ایران، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «جلوگیری از نابودی سرمایه مردم در بورس» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا