سیاسی

تاکید مخبر بر افزایش پایگاه‌های پلیس و آتش‌نشانی در منطقه بازار بزرگ تهران

تاکید مخبر بر افزایش پایگاه‌های پلیس و آتش‌نشانی در منطقه بازار بزرگ تهران

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، جلسه رفع مشکلات صنف و بازار کیف و کفش ظهر امروز چهارشنبه (۲۸ تیر) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و در خصوص مسائل و جبران خسارات پاساژ سوخته کیف و کفش در بازار بزرگ تهران، همچنین رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی کیف و کفش در استان تهران بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت، جایگاه و قدمت ویژه فعالان و صنف کیف و کفش در طول سالیان گذشته در اشتغالزایی و کمک به رشد تولید ناخالص داخلی به بازدید دو هفته گذشته خود از بازار کیف و کفش تهران اشاره و تأکید کرد: اقدامات و جلسات انجام شده طی دو هفته گذشته برای حل مشکلات این صنف مهم، نشانگر توجه و اهمیت دولت به بخش‌هایی از صنعت کشور با نرخ اشتغالزایی بالا است که باید هر چه سریعتر مشکلات باقیمانده در خصوص کسبه پاساژ سوخته و مشکلات تولیدی در این صنف حل شود.

همچنین در این جلسه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهردار و استاندار تهران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، گزارشی از اقدامات لازم و انجام شده در خصوص تعیین تکلیف پاساژ سوخته کیف و کفش از جمله عملیات آواربرداری، اعطای مجوز بازسازی و همکاری نهادهای ذی‌ربط با کاسبان و تولیدکنندگان این پاساژ ارائه شد.

مخبر پس از استماع گزارش روند اقدامات انجام شده در دو هفته گذشته دستور داد تا در مورد عملیات بازسازی پاساژ سوخته با کمک و اعلام آمادگی کاسبان و تولیدکنندگان این پاساژ، شهرداری تهران، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و مالک پاساژ ظرف روزهای آینده هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همچنین در مورد فعالان حوزه تولید کیف و کفش در منطقه قرچک تهران نیز پیش‌بینی شد تا با مسئولیت وزارت صمت در فاز سوم توسعه شهرک صنعتی در این منطقه مشکلات تولیدکنندگان از جمله تعویق در پیش پرداخت و اقساط زمین‌های واگذاری شده و مزایده برای واحدهای کوچک با همکاری این وزارتخانه و شرکت شهرک‌های صنعتی هر چه سریعتر رفع شود.

مخبر همچنین از وزیر صمت خواست تا در مورد واگذاری امتیازات و امکانات به شهرک‌های صنعتی خصوصی اقدامات لازم را اتخاذ کند.

همچنین در این جلسه استاندار تهران گزارشی از واحدهای تولیدی کیف و کفش در چهار شهر تهران، اسلامشهر، قرچک و بهارستان با اشتغالزایی رسمی ۱۱۲ هزار نفری ارائه کرد و مقرر شد برای ساماندهی صنوف کیف و کفش در شهر اسلامشهر در حدود ۵۰ هکتار زمین برای انتقال کارگاه‌های تولیدی به حریم شهر بررسی، پیش‌بینی و انجام شود.

استاندار تهران نیز موظف شد پس از بررسی جامع در خصوص وضعیت تولیدکنندگان کیف و کفش در چهار شهر تهران، اسلامشهر، قرچک و بهارستان گزارشی در خصوص مشکلات و مسائل این صنف مهم تولیدی به هیأت دولت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد شهرداری تهران بررسی‌ها و اقدمات لازم برای ایجاد یک پایگاه نیروی انتظامی و ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه بازار بزرگ تهران را در دستورکار قرار دهد.

پایان پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا