سیاسی

جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم سه شیفته می‌شود

جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم سه شیفته می‌شود

– اخبار سیاسی –

رمضانعلی سنگدوینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه به ایام عاشورا و تاسوعای حسینی نزدیک می شویم هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصمیم گرفتند که روز سه شنبه و چهارشنبه کمیسیون تلفیق جلسه نداشته باشد.

تعرفه آب، برق و گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در برنامه هفتم رایگان شد

وی افزود: جلسه بعدی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود و همچنین جلسات بررسی لایحه برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق به صورت سه شیفته خواهد بود تا بررسی این لایحه در کمیسیون سریع به اتمام برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس گفت: در جلسه دیروز کمیسیون در این نشست وارد فصل مدیریت ساختار آب شدیم. زیرا مدیریت منابع آب و پساب و استفاده از این ظرفیت برای تامین مصارف کشاورزی، صنعتی و  تامین آب شرب مردم یکی از مسائل اصلی کشور است.

وی ادامه داد: الزاماتی برای دولت دیده شد که بتواند منابع محدود آب را از طریق آبخیزداری و آبخوان داری مدیریت کند چون مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است. از این رو طبق مصوبه کمیسیون، مقرر شد مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند تا به حدود ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال برسیم. کمیسیون در حوزه پساب و استفاده از گردش آب هایی که به مصرف می رسد نیز چند حکم انضباطی و تشویقی را تصویب کرد؛ در این احکام بحث بهره‌وری و استفاده از آب‌های روان و رسیدن به اهداف توجه شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا