اجتماعی

مجله معتبر “ساینس” از جایزه مصطفی به عنوان “نوبل اسلامی” یاد می‌کند

مجله معتبر “ساینس” از جایزه مصطفی به عنوان “نوبل اسلامی” یاد می‌کند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، دکتر شقایق حق‌جوی جوانمردی؛ رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی امروز در نهمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری اظهار کرد: از یک‌ زمانی جریان اسلام‌هراسی به وجود آمد و از همان موقع یک عده‌ای به فکر افتادند که جریانات صلح‌طلبی در قالب‌های مختلف از جمله علم و فناوری به جهان معرفی شود و بنیاد مصطفی شروع به کار کرد ‌و به طور خاص بر روی فعالیت‌هایی متمرکز شد که در حوزه علم و فناوری بودند.

وی تأکید کرد: جایزه مصطفی یکی از بزرگترین جایزه‌هایی است که به دانشمندان صاحب اثر داده می‌شود و اگر نگاهی به بازتاب جایزه در رسانه‌های تخصصی علم و فناوری بیاندازیم، به عنوان مثال مجله ساینس، که یکی از معتبرترین مجلات علم و فناوری است از جایزه مصطفی به عنوان نوبل اسلامی نام برد که توسط ایران رهبری می‌شود.

حق‌جوی جوانمردی گفت: بنیاد مصطفی تأسیس شد تا در جهان علم و فناوری جریان‌سازی کند و نقش آموزه‌های اسلامی را نشان دهد. یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد استپ‌ است که به معنای برنامه تبادل علم و فناوری است که به طور خاص طراحی شده است تا میان دانشمندان مسلمان شبکه‌سازی کرده و یک فضای همدلانه ایجاد کند.

مشارکت ۳۰ مجموعه بین‌المللی در نهمین دوره نشست استپ

وی تصریح کرد: رویداد استپ قرار است ذهن‌های درخشان و دانشمندان برجسته را در کنار یکدیگر قرار دهد و امیدواریم پروژه‌های علم و فناوری مشترک در حاشیه این رویداد به ثمر بنشیند. در قالب‌های این نشست از سخنرانی تا پنل و میزگرد وجود دارد. ما تجربه ۸ دوره را داشتیم و این دوره نهمین دوره است و نخستین دوره آن در سال ۱۳۸۴ مصادف با نخستین دوره برگزاری جایزه مصطفی برگزار شد.

“استپ” دو بخش علمی و بخش فناوری دارد و پس تأکید کرد: هدف از برگزاری این نشست آن است که دانشمندان ایرانی از این رویداد آگاه شوند. ما برنامه‌‌ای داریم‌ تا در حوزه‌های سلامت، انرژی و هوش مصنوعی شبکه‌سازی کرده و دانشمندان را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا