فرهنگ و هنر

مدیر مرکز المحسن: مقابله با ضد فرهنگ‌ها با فرهنگ علوی

مدیر مرکز المحسن: مقابله با ضد فرهنگ‌ها با فرهنگ علوی

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، یکی از مراکز زیرمجموعه بخش رسانه‌ای وابسته به حرم مطهر امام علی علیه السلام در شهر نجف اشرف مرکزی است که در زمینه فرهنگ‌سازی برای کودکان فعالیت می‌کند.

مرکز فرهنگی المحسن جامعه هدف خود را کودکان و نوجوانان قرار داده و تلاش دارد کودکان را به تعهد به مبانی اسلامی تشویق کرده و آنها را به در پیش گرفتن اخلاق و رفتار درست و احترام به مبانی صحیح ملی و اسلامی و همچنین گسترش فرهنگ دینی تشویق کند. ارائه توصیه‌های لازم برای بزرگسالان و معلمان در خصوص نحوه تعامل با نسل جدید و تقابل با توطئه‌های طراحی شده ضد کودکان از جمله استودیوهای فیلمسازی غربی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی سالم از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

این مرکز تلاش دارد زمینه لازم برای حفظ هویت دینی و فرهنگی اصیل در میان جوامع اسلامی- عربی از جمله عراق را مهیا کرده و آنان را مهیای مقاومت در برابر شوک فرهنگی ناشی از فرهنگ غربی که در جامعه رسوخ کرده کند.

 

سیاستگذاران تلویزیون کودک را جدّی بگیرند/ اکتفا به برنامه‌های سطح پایین اشتباهی استراتژیک

برای آشنایی با این مرکز گفتگویی اختصاصی با حجت الاسلام سید محمد علوی ترتیب دادیم تا بیش از پیش در جریان فعالیت‌های مرکز المحسن قرار بگیریم.

بنا به گفته آقای سید محمد العلوی، مراکز المحس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و تاکنون تولیدات خود رادر بخش های متعدد ارائه کرده است.

آقای علوی در پاسخ به سؤالی در خصوص ساختار مرکز تأکید کرد که این نهاد از ۲ واحد اداری و مطبوعات و نشر تشکیل شده و ساختار اداری وظیفه توزیع مطبوعات و انتشارات مرکز را بر عهده دارد. از مهمترین تولیدات مرکز می‌توان به انتشار مجله قنبر اشاره کرد که مخاطب آن کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال است و تاکنون ۸۱ شماره از این ماهنامه منتشر شده است. این نشریه همچنین شامل پیوست‌هایی است که با موضوع نهادینه سازی آموزه‌های مذهبی و ملی با عناوین مختلف منتشر می‌شود.

تهیه نشریه‌های ویژه در مناسبت‌های دینی از جمله نشریه غدیر و اربعین از دیگر فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود.

چند نکته درباره شعر خوب و استاندارد کودک

مرکز المحسن با هدف برپایی مسابقات فکری و فرهنگی برای کودکان و حمایت از ایتام و ارائه پوشش‌های لازم فرهنگی به آنها و سایر جامعه عراق فعالیت می‌کند.

بنابر اعلام مدیر مرکز المحسن این مرکز از ارائه تولیدات دیداری نیز غفلت نکرده و مجموعه نمایش‌های سریالی خود را با عنوان کشتی شادی به مخاطبان خود ارائه کرده است. نمایش‌های این مرکز در بخش‌های انیمیشن، کلیپ‌ها فعالیت‌های تبلیغاتی و سرودخوانی تهیه و توزیع می‌شود.

مدیر مرکز المحسن می‌افزاید که این مرکز با استفاده از تخصص‌های مختلف و استانداردهای فنی لازم و همچنین استفاده از اصل تفریح و سرگرمی به دنبال جذب کودکان و نوجوانان عراقی و ارائه آموزش‌های لازم به آنها است. العلوی معتقد است که با همبستگی و هم‌پوشانی تلاش‌ها حتی امکان از بین بردن توطئه‌های شرکت‌های بزرگ فیلمسازی غربی در جوامع عربی و اسلامی نیز وجود دارد و فرهنگ علوی می‌تواند نیروی پیشران لازم برای مقابله با این ضد فرهنگ‌ها را مهیا کند.

امام علی (ع) , غدیر خم | عید غدیر خم , عید غدیر , مهمانی 10 کیلومتری غدیر , کتاب کودک و نوجوان , جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان , کتاب کودک , ادبیات کودک ,

مرکز المحسن همچنین به تازگی کتابی را منتشر کرده که حیاه الفادی نام دارد و نگاهی کودکانه به زندگی امام علی علیه السلام داشته که خود را در طول زندگیش در جایگاه قربانی برای نجات پیامبر اسلام فدا کرده بود. این کتاب مخصوص کودکان ۱۲ ساله و بالاتر است و زندگی امام علی علیه السلام را در سه بخش از زمان تولد تا رحلت حضرت رسول اکرم و از رحلت پیامبر تا زمان خلافت و در بخش سوم از زمان خلافت تا زمان شهادت بررسی کرده است. رونمایی و توقیع این کتاب یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در مراسم عید غدیر است که چهارشنبه انجام خواهد شد.

بازار کتاب کودک در دست تصویرگران غیرحرفه‌ای / دستمزد نا مناسب کیفیت را فدای کمیت می‌کند

این مرکز در جریان برپایی برنامه‌های عید غدیر مسئولیت اجرای برنامه‌های متعددی را بر عهده دارد که همگی در حوزه کودکان و نوجوانان تعریف می‌شود. از برنامه‌های این مرکز می‌توان به راهپیمایی هزار کودک یتیم در حرم امام علی اشاره کرد که قرار است با برنامه‌هایی شاد و متنوع همراه باشد. برپایی نمایشگاه کتاب در صحن علوی و تلاش برای فرهنگ‌سازی در کودکان با اجراهای شاد و سرگرم کننده از دیگر اهداف مرکز از برنامه‌های هفته جاری است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا