اخبار ورزشی

جام‌جهانی زیر ۲۳ موی‌تای| کیان‌پور فینالیست شد؛ احمدی برنز گرفت

جام‌جهانی زیر ۲۳ موی‌تای| کیان‌پور فینالیست شد؛ احمدی برنز گرفت

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در جریان سومین روز از مسابقات قهرمانی موی‌تای جوانان جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی زیر ۲۳ سال که به میزبانی شهر آنتالیای ترکیه جریان دارد، روز گذشته(سه‌‌شنبه – ۱۱ مهرماه) موی‌تای کاران ایرانی موفق به کسب ۴ پیروزی شدند، ضمن آنکه زهرا کیان‌پور به دیدار نهایی رسید و کیارش احمدی چگنی صاحب گردن آویز برنز شد.

این پیکارها باحضور ورزشکارانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از روز ۷ مهر ماه به میزبانی آنتالیای ترکیه آغاز شده است. در روز سوم و در وزن ۷۵- کیلوگرم رده سنی ۱۶-۱۷ سال، امیررضا منصوری با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ از سد نیکولاس ماریوس از یونان گذشت و راهی مرحله بعد شد.

در همین رده سنی و در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین درمیانی که با قرعه استراحت روبرو شده بود، در نخستین مبارزه با اقتدار حریف عراقی خود را ۳۰ بر ۲۷ از پیش رو برداشت.

در ادامه ماردین مام عبدالله در وزن ۶۷- کیلوگرم در یک مبارزه تماشایی ۳۰ بر ۲۷ موی‌تای کاری از استونی را با شکست بدرقه کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. همچنین ماردین احمدی که ابتدا موفق به شکست موی‌تای کاری از عربستان شده بود، در یک دیدار نزدیک و نفسگیر نتیجه را به سارینوف روس واگذار کرد و در عین شایستگی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در مبارزات جام جهانی زیر ۲۳ سال نیز امشب زهرا کیان‌پور در سالن مملو از تماشاگر “دایما بیز” شهر کمر با ناک اوت حریفی از کشور میزبان در مبارزه نیمه نهایی، اولین فینالیست ایران در این پیکارها لقب گرفت.

همچنین در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶- کیلوگرم مردان، کیارش احمدی چگنی برابر رافی ابوسلهب به میدان رفت که این مبارزه با ناداوری، ۲۷ بر ۳۰ به سود موی‌تای کار اماراتی به پایان رسید تا نماینده کشورمان صاحب مدال برنز شود.

این پیکارها تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

کسی هنجارشکنی ورزشکاران موی‌تای را گردن نمی‌گیرد/ نیاز به ورود مسئولان وزارت ورزش

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا