قزوین

مساجد، محور فعالیت‌های مرکز وکلا قرار دارد

مساجد، محور فعالیت‌های مرکز وکلا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ حسن عبدلیان پور، رییس مرکز وکلای قوه قضاییه روز یکشنبه در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که در سالن جلسات سردار سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد، گفت: امروز در غزه انسانیت در حال نابودی است و حقوق بین الملل باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بهترین راهکار، شکایت در دیوان بین المللی کیفری یا ICC است که با عنوان تجاوز و جنایات جنگی طرح دعوی شود و هر وکیل می‌تواند در آینده نزدیک در این حوزه طرح دعوی کند.

عبدلیان پور تصریح کرد: در عراق و لبنان از کسانی که خسارت دیدند و عزیزانشان را از دست دادند امضا جمع کردیم تا با امضای این وکالت‌نامه کارهای حقوقی را پیش ببریم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و گفت: در مرکز وکلای دادگستری ۷۰۰وکیل، ۳۰۰کارآموز و ۲۰۰کارشناس داریم و امروز هم مراسم تحلیف ۵۸کارآموز برگزار می شود و پذیرش همه کارآموزان مربوط به سال های۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ بوده و امسال هم در اسفند ماه هم آزمون برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در راستای احیای حقوق عامه محوری شدن مساجد در اولویت قرار دارد، بیان کرد: در موضوع فلسطین و آموزش های محتوایی یک تفاهم نامه راهبردی با رسانه ملی منعقد کردیم و با تاکید رییس قوه قضاییه موضوع رسانه را جدی گرفتیم و تولید محتوا داریم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور یادآور شد: مراکز مشاوره خانواده بزودی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در جنایات غزه هیچ امیدی به مجامع بین المللی نیست

در ادامه این نشست علی شعبانی، رئیس کل دادگستری قزوین گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی منطبق از آموزه های دینی است و هیچ تردیدی در خصوص وعده های الهی در خصوص پیروزی حق در برابر باطل وجود ندارد چرا که هیچ حکومتی با ظلم پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اینکه رژیم صهیونیستی به زودی نابود شده و ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید، افزود: این رژیم کودک‌کش با اقدامات ناجوانمردانه و ضد بشری، خود را زودتر از موعد در معرض نابودی قرار داده است.

شعبانی با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها کار ارزشمندی است، گفت: ضربه مقاومت به رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان قابل ترمیم نخواهد بود و پیامده های جنگ غزه باعث خواهد شد تا این جنایتکاران به قدرتی که داشتند برنگردند.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر اینکه همه سازمان های بین المللی دست پرورده استکبار جهانی هستند و در جنایات غزه هیچ امیدی به آنها نیست، بیان کرد: انصار الله یمن و مقاومت عراق، با ایمان و امید به خدا به جنگ کشوری رفته اند که حتی کشورهای دارای بمب اتمی نیز جرات روبه رو شدن با آن را ندارند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا