سیاسی

الزام تخصیص ۱۵ درصد اعتبارات سالانه دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی

الزام تخصیص ۱۵ درصد اعتبارات سالانه دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با صدر و بند (الف) ماده ۹۹ لایحه مذکور با ۱۳۸ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

هرگونه استخدام جدید باید با هماهنگی سازمان‌ اداری و استخدامی و برنامه و بودجه باشد

 

براساس صدر و بند (الف) ماده ۹۹ لایحه مذکور؛ با هدف ارتقای بهره‌وری و ارتقای اثربخشی منابع آموزش عالی، پژوهش و فناوری، افزایش شتاب پیشرفت علمی، فناوری و نوآوری و کسب سهم هفت درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ‌داخلی و رشد تولیدات محصولات با فناوری بالا:

الف- پرداخت اعتباراتی که از محل منابع عمومی و در قالب بودجه‌های سنواتی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و فناوری موضوع ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اختصاص می‌یابد، براساس شاخص‌های هر یک از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقتنامه متبادله میان سازمان و دانشگاه‌ها و مؤسسات ذیربط خواهد بود. انطباق هزینه‌کرد با شاخص‌های یادشده بر عهده رئیس مؤسسه یا دانشگاه می‌باشد. ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور بر مواد این قانون حاکم است.

تبصره- بودجه و اعتبارات سالانه دانشگاه‌ها از سوی سازمان باید به گونه‌ای تنظیم شود که حداقل پانزده درصد(%۱۵)  اعتبارات برای امور پژوهشی و حداقل پنج درصد (%۵) اعتبارات برای امور فرهنگی پیش‌بینی و واگذار شود.

نمایندگان در ادامه با بند (ب) ماده ۹۹ این لایحه با ۱۶۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس بند (ب) ماده ۹۹ این لایحه؛ در راستای تقویت نظام تأمین مالی نوآوری، کمک به افزایش صندوق نوآوری و شکوفایی و یا سرمایه‌گذاری مشترک با مدیریت صندوق به عنوان مصادیق جزء (۲) بند(ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا