اخبار روز

تظاهرات ضد جنگ در حیفا به خشونت کشیده شد/ درگیری مخالفان جنگ با راستگرایان افراطی

تظاهرات ضد جنگ در حیفا به خشونت کشیده شد/ درگیری مخالفان جنگ با راستگرایان افراطی

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، روزنامه یدیعوت آحارانوت شامگاه شنبه در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، در پی تجمع مخالفان جنگ و سیاست‌های نتانیاهو در حیفا، پلیس و هواداران نتانیاهو با آنها درگیر شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، بعد از آنکه سامان دهندگان این تظاهرات به رغم مخالفت پلیس موفق شدند حکم دادگاه عالی را برای برگزاری تجمع خود بگیرند، نیروهای پلیس به سوی آنها حمله کرده و با کمک شماری از فعالان راستگرای حامی نتانیاهو با آنها درگیر شدند.

این تظاهرات که میدان پاریس در مرکز شهر حیفا برگزار شد، حاضرین شعارهایی در مخالفت با جنگ سر داده و خواهان توقف فوری آن و امضای توافق بازگرداندن اسرای موجود در غزه شدند، اما هوادران نتانیاهو که از اعضای حزاب راستگرا بودند دست به اقداماتی علیه تظاهر کنندگان زدند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است، پلیس به بهانه بر افراشته شدن یک پلاکارد که بر روی آن شعاری در حمایت از فلسطین نوشته شده بود، به تظاهرات کنندگان یورش برده و آن را از دست آنها گرفت.

معترضان بر روی آن نوشته بودند، به زعم پلیس افرادی در میان تظاهر کنندگان پلاکاردی با شعار فلسطین از دریا تا رودخانه آزاد است نه صهیونیست، بر افراشته و با افسران موجود درگیر شدند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر گردیدند.

با این حال گزارش خبرنگار این رسانه تاکید دارد که تظاهرات کنندگان بعد از یورش پلیس به آنها شعارهایی علیه اقدامات پلیس سر دادند و درگیری بعد از آن شدت گرفت.

تظاهرات کنندگان همچنین ماکتی از یک جنگنده صهیونیست در حال بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامیان فلسطینی در نوار غزه را هم در این میدان قرار داده بودند، که توسط پلیس جمع آوری شد.

تحصن نزدیکان اسرای صهیونیست مقابل اقامتگاه نتانیاهو + فیلم
ادامه یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران و حماس
شکاف در کادر رهبری رژیم صهیونیستی؛ صف کشی نظامیان در برابر نتانیاهو
تجمع شهرک‌نشینان فراری از اطراف غزه مقابل کنست؛ چرا نتانیاهو استعفا نمی‌کند؟

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا