اجتماعی

۴ ماهواره جدید به صورت فلکی اینترنت اشیا چین اضافه شد

۴ ماهواره جدید به صورت فلکی اینترنت اشیا چین اضافه شد

– اخبار فضا و نجوم –

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری برگزیده های ایران، شرکت فضایی تجاری چین کهکشان انرژی (Galaxy Energy Space) دومین ماموریت پرتاب دریایی خود را با رمز “دنیای زیبا” با موفقیت به انجام رساند.

در این ماموریت، موشک حامل CERES-1S Y2 از یک سکوی پرتاب متحرک در آب‌های سواحل استان شاندونگ در شرق چین به فضا پرتاب شد و چهار ماهواره از صورت فلکی تیانچی را در مدار ۸۵۰ کیلومتری زمین قرار داد.

کشور چین , اخبار هوا و فضا ,

ویژگی‌های موشک CERES-1S

CERES-1S نسخه پرتاب دریایی از مدل موشکی بالغ این شرکت، CERES-1 است. این موشک چهار مرحله‌ای می‌تواند محموله‌هایی به وزن حدود ۳۰۰ کیلوگرم را به مدار همگام خورشید در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری حمل کند.

قابلیت انعطاف‌پذیری بالای این موشک در انتخاب نقاط پرتاب و فرود، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارائه خدمات پرتاب با کیفیت بالا و کم‌هزینه برای انواع مختلف ماهواره‌های کوچک تبدیل کرده است.

کشور چین , اخبار هوا و فضا ,

کاربردهای صورت فلکی تیانچی

چهار ماهواره پرتاب شده در این ماموریت می‌توانند خدمات جهانی تقریباً بلادرنگ و خدمات انتقال داده پیام کوتاه را ارائه دهند.

این ماهواره‌ها بخشی از صورت فلکی اینترنت اشیا در مدار پایین زمین تیانچی هستند که توسط شرکت تجاری علمی چینی Guodian Gaoke اداره می‌شود.

صورت فلکی تیانچی از ۳۸ ماهواره و چند ایستگاه زمینی تشکیل شده است. در حال حاضر ۲۵ ماهواره از این صورت فلکی در حال بهره‌برداری هستند.

پس از تکمیل، این صورت فلکی خدمات داده جهانی را برای سناریوهای کاربردی مختلف ارائه خواهد کرد و به ارتقای فناوری صنعت اطلاعات اینترنت اشیاء چین کمک خواهد کرد.

این فناوری پیش از این در صنایع مختلف از جمله جنگلداری، کشاورزی، اورژانس، گردشگری، حفاظت از آب، برق، نفت، اقیانوس‌شناسی، محیط زیست، شهرهای هوشمند و بسیاری از سناریوهای دیگر در اقتصاد دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است.

چین ۴ ماهواره نقشه‌برداری را پرتاب کرد

همچنین در بازار محصولات الکترونیکی مصرفی، از جمله تلفن‌های همراه، خودروها، دستگاه‌های واکی تاکی و کیت‌های اضطراری که می‌توانند مستقیماً به ماهواره‌ها متصل شوند، کاربرد دارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا