اخبار روز

هشدار صنعا به آمریکا و انگلیس درباره عواقب تحرکات مشکوک در یمن

هشدار صنعا به آمریکا و انگلیس درباره عواقب تحرکات مشکوک در یمن

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، بعد از تشدید هشدارهای مقامات دولت نجات ملی یمن درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس و پروژه اشغالگری تازه ایالات متحده در یمن، مجلس این کشور با صدور بیانیه‌ای، تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در استان‌های شرقی و جنوبی و ورود نظامیان آمریکایی به شماری از مدارس استان حضرموت در شرق یمن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، نقشه‌های استعماری آمریکا و انگلیس و تحرکات مشکوک آنها برای عموم مردم یمن آشکار شده و همین حضور تحریک‌آمیز کشورهای مذکور در یمن، آنها را به هدفی مشروع برای نیروهای مسلح و ملت آزاده یمن تبدیل می‌کند تا طبق قانون اساسی یمن و قوانین بین‌المللی، با آنها به عنوان نیروهای اشغالگر و متجاوز برخورد کنند.

بر اساس این بیانیه، تحرکات متجاوزانه آمریکا همراه با ورود تعدادی از ناوهای آمریکایی و انگلیسی به دریای سرخ، موید تلاش‌های استعماری آنها برای مسدود کردن چشم‌انداز صلح در یمن و ادامه تجاوز و محاصره علیه این کشور در راستای برنامه‌های آمریکا و انگلیس در منطقه به بهای نابودی منافع مردم یمن است. تحرکات آمریکا بدون هیچ تردیدی تایید می‌کند که واشنگتن به دنبال تسلط بر تمام کارت‌های پرونده یمن، دستیابی به اهداف خود برای حذف هرگونه خواسته عادلانه مردم یمن و جایگزینی آنها با معاملات و دیکته‌هایی است که در خدمت اهداف استعمارگرانه آمریکا باشد.

مجلس یمن تاکید کرد،حضور علنی نظامیان آمریکایی در تعدادی از مراکز آموزشی استان حضرموت نقض آشکار حاکمیت یمن است. ما نسبت به عواقب ادامه این تحرکات آمریکا و انگلیس و نیز ابزارهای آنها در منطقه از جمله کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و مزدورانشان به خاطر نادیده گرفتن درخواست‌ها و تمایل صنعا برای برقراری صلحی عادلانه در یمن و به طور کلی در منطقه، هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه اشاره شده که هشدارهای سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن کاملا جدی بوده و نادیده گرفتن خواسته‌های عادلانه و مشروع ملت یمن و جلوگیری از اجرای آنها، به ویژه در شرایطی که یمن دارای اراده و قدرت کافی است، به این کشور اجازه می‌دهد تا حقوق مشروع خود را پس بگیرد.

هشدار المشاط به آمریکا و انگلیس: پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید
المشاط: آمریکا در روند صلح یمن سنگ اندازی می‌کند

مجلس یمن در ادامه سکوت مشکوک سازمان ملل و شورای امنیت و همراهی آنها با مواضع متجاوزانه آمریکا و انگلیس، مشروعیت بخشیدن به تجاوزات علیه یمن و سکوت در برابر تحرکات سفیر آمریکا که به دنبال مانع‌تراشی در روند صلح و جلوگیری از تحقق خواسته‌های ملت یمن است را محکوم کرد.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز در همین زمینه طی گفتگو با المیادین اعلام کرد، حضور مستقیم آمریکا در یمن نقض قوانین و عرف‌های بین‌المللی به شمار می‌رود. این حضور آمریکا در یمن یک نشانه خطرناک و مرحله‌ای جدید از سلسله تجاوزات و محاصره و توطئه‌های مستمر علیه یمن است.

وی تاکید کرد، حضور آمریکا در یمن بیانگر نیت عمدی و آمادگی برای مرحله‌ای جدید از تشدید تنش‌های نظامی است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا