اصفهان

بارش‌های پاییز و زمستان امسال اصفهان بالاتر از حد نرمال خواهد بود

بارش‌های پاییز و زمستان امسال اصفهان بالاتر از حد نرمال خواهد بود

به گزارش برگزیده از اصفهان حمیدرضا خورشیدی در جمع خبرنگاران با این نوید برای مردم اصفهان که بارش‌های پاییز و زمستان امسال بالاتر از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: بارش‌های پاییزی در اصفهان از دهه سوم مهر آغاز می شود اما از ابندای آبان شاهد بارشهای موثر خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال احتمال وقوع بارش‌های سنگین، رگباری و سیلابی د سال جاری افزود: البته باید توجه کنیم که گرچه شرایط سامانه‌های بارشی در پاییز امسال نسبت به سال گذشته بهتر است اما همچنان با مشکل خشکسالی و آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان مواجه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم در پیش بینی‌های چند روز قبل از آن ارائه خواهد شد، گفت: در این راستا همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را برای انجام اقدامات موثر داشته باشند تا غافلگیر نشویم و از بروز خسارتهای جانی و مالی در استان نیز جلوگیری شود.

افزاش ۲۴ درصدی بارشها در سال زراعی گذشته

وی با بیان اینکه سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد، گفت: بارش استان اصفهان در سال زراعی۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ نسبت به سال آبی قبل از آن ۲۴ درصد افزایش داشته است.

خورشیدی بیان کرد: میانگین بارش در سال آبی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در استان برابر ۱۴۲.۵ میلی متر است که نسبت به مقدار بلندمدت دوره آماری مشابه سال گذشته حدود ۶ درصد کاهش( ۸/۸ میلی متر) داشته است.

وی با بیان اینکه شاخص خشکسالی استان در ۱۰ سال اخیر منفی بوده است، افزود: همچنین استان اصفهان با تنش کشاورزی بالایی در دشت زاینده‌رود و دشت گلپایگان مواجه است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا