ایلام

فراهم شدن زیرساخت شهر هوشمند با سرمایه گذاری ۴۷۵ میلیارد تومان در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز خالق منصوری ضمن امضای قرارداد مشارکت با شرکت های‌وب به منظور احداث و بهره برداری از تونل ارتباط شهری ایلام گفت: مشارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری به روش BOLT یعنی (ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال) با سرمایه گذاری، مطالعه، طراحی، اجرا، بهره برداری، تعمیر، نگهداری، بازاریابی و فروش به عهده شرکت های‌وب به عنوان سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه زیرساخت شهر هوشمند و پروژه‌های مرتبط با سرمایه گذاری ۴۷۵ میلیارد تومان است افزود: این اقدام در بازده زمانی ۱۵ ساله اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری ایلام گفت: در فاز اول این طرح ۴٠ درصد خانوارهای شهری و در فازهای بعدی تمامی مسیرهای شهری تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری هیچگونه هزینه مالی در سرمایه گذاری برای این پروژه ندارد؛ شبکه اختصاصی فیبر نوری برای شهرداری به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی می‌شود و با احداث مابقی (۶۰۰ کیلومتر شبکه) تمامی شهر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

لزوم اجرای فیبر نوری

سید ایمان میری مدیرعامل های‌وب نیز در این نشست گفت: شرکت های‌وب با نگاه ویژه مجموعه شهرداری ایلام اجرای این پروژه مهم را در دستور کار قرار داده است؛ دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ارتباطات ثابت را در اولویت قرار داده زیرا کشور در طول چند سال گذشته در این حوزه پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

وی یادآور شد: اگر پروژه فیبر نوری اجرایی نشود مطمعنا تکنولوژی‌های جدید در حوزه موبایل وجود نخواهد داشت زیرا ضرورت ابدیت سایت‌های موبایل نسل پنجم اجرای فیبر نوری است.

مدیر عامل های‌وب خاطرنشان کرد: اگر فیبر نوری به طور کامل در شهر اجرایی شود ایلام به عنوان شهر پایلوت جز اولین استان‌هایی خواهد بود که به صورت پوشش سراسری زمینه ۵G برای مردم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا