پشتنوبتیهای بهزیستی “صفر” شد/ ریلگذاری جدید برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان بهزیستی
پشتنوبتیهای بهزیستی “صفر” شد/ ریلگذاری جدید برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان بهزیستی
علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره رویکرد جدید سازمان بهزیستی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: دو سال از حضور بنده در این سازمان میگذرد و در این دوره تلاش شده خدمات مناسبی به مددجویان ارائه شده است.
وی با اشاره به منابع محدود سازمان بهزیستی تصریح کرد: جوانان انقلابی و البته متخصص در این سازمان عزم خود را جزم کردهاند تا با تحولخواهی کار سازمان را پیگیری کنند و در حقیقت سازمان دیگری با ویژگیهای از جلمه هوشمند، جریانساز، مردمی و کارآمد ایجاد کنند و حالا اینکه چقدر توانستهایم در این بخش موفق باشیم باید رسانهها به آن بپردازند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته از منظر خودمان تلاش کردهایم مغلوب فضای بروکراسی اداری، کارتابلها و جریانات اداری نباشیم و ۴ رویکرد برای سازمان طراحی شده است؛ در ارتباط با بهرهوری و شفافیت اقداماتی انجام شده و در حوزه بهرهوری تلاش شده از منابع موجود سازمان درست استفاده شود؛ در حوزه شفافیت هم اقدامات موثری انجام شده و در این مدت تلاش شده شفافیت را تسریع و توسعه دهیم و مشخص شود که مناطق تاریک شهری و روستایی، مناطق کمبرخوردار کدامند همچنین همکاران ما در دو سال گذشته به این مناطق سرکشی کردهاند در قالبهای مختلف به وضعیت مددجویان رسیدگی کردهاند؛ براساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری سرلوحه کار ما کرامت بخشی است تا جامعه هدف از حقوق خودشان مطلع شوند.
قادری با اشاره به تحولخواهی در سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تشکیل ایجاد شورای تحول در شورای بهزیستی مایه ایجاد برکات بسیاری شده است و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی اینکه سازمان بهزیستی با محدودیت منابع روبرو بوده چه اتفاقی در سازمان افتاده است که شما تعبیر ریلگذاری را در این سازمان مطرح کردید؟ آیا برآورد شما این است که اتفاق جدیدی در سازمان رخ داده است؟ گفت: نگاه ما همیشه بر این بوده که به صورت کمی با مردم گفتگو کنیم و گزارشهایمان، دادهای باشد؛ یکی از ریلگذاریهای جدید بر این بود که از ابتدای انقلاب اسلامی و تشکیل سازمان بهزیستی تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۹۳۰ هزار نفر مستمریبگیر( مستمری در واقع تحت عنوان کمک هزینه معیشت است) سازمان بودند و این آمار تا تاریخ چهارم آبان ۱۴۰۰ است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر ذینفع داشتیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشتنوبتیهای بهزیستی خیلی ما را رنج میداد، ادامه داد: یکی از کلانگلایههای عموم، نمایندگان مردم در مجلس نیز موضوع مستمری و پشتنوبتیها بود و همانطور که میدانید پرداخت مستمری متصل به تامین منابع است و باید منابع آن باشد تا به صورت مستمر، به مددجویان پرداخت شود.
قادری متذکر شد: اما امروز با افتخار عرض میکنیم که بیش از ۴۰۰ هزار ذینفع از دهکهای که قانون هدفمندی یارانهها آنها را مشخص کرده است جزء مستمریبگیران سازمان بهزیستی هستند و این افراد در نقاط مختلف کشور زندگی میکنند و این بزرگترین افتخاری است؛ در حال حاضر مستمریبگیران این سازمان از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گذشت و آمارها دقیقا در سامانه سازمان مشخص است.
وی تصریح کرد: این کار جز وفاق، همدلی و پیگیری مستمر چیز دیگری نبود و پیگیریهای بسیاری انجام شد تا این مسئله به حوزه بودجهای سازمان پیوست داده شد؛ هماکنون پشت نوبتیها بهروز شده است.
/