سلامت

خواب خوب نوزادان از اضافه وزن در دوران کودکی پیشگیری می‌کند

به گزارش روز دوشنبه گروه آموزش برگزیده های ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد نوزادانی که در طول شب طولانی‌تر و به طور مداوم می‌خوابند، در دوران کودکی کمتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.

نتایج این مطالعه که در مجله Sleep منتشر شده است، بر اساس بررسی ۲۹۸ نوزاد در بیمارستان عمومی ماساچوست در فاصله زمانی میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

در این مطالعه محققان الگوهای خواب این نوزادان را با استفاده از ساعت‌ های اکتیگرافی مچ پا که استراحت و فعالیت را در چند روز اندازه‌گیری می‌کنند، بررسی کردند. والدین نیز ساعت های خواب فرزندان خود را در یک دفتر، یادداشت می کردند.

محققان شاخص توده بدنی هر نوزاد را تعیین کردند.  این نوزادان اگر در نمودار رشد سازمان جهانی بهداشت بالاتر از صدک ۹۵ بودند، در طبقه اضافه وزن قرار می گرفتند. این مطالعه نشان داد تنها یک ساعت خواب اضافی با کاهش ۲۶ درصدی خطر ابتلا به اضافه وزن در نوزادان مرتبط است. علاوه بر این، نوزادانی که در طول شب کمتر از خواب بیدار می شدند، با خطر کمتر افزایش وزن مواجه بودند.

دکتر «سوزان ردلاین» پزشک ارشد بخش خواب و اختلالات شبانه روزی در بیمارستان زنان و بریگام و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه ای اعلام کرد، این مطالعه بر اهمیت خواب سالم در همه سنین تأکید می کند.

ردلاین می‌گوید: والدین باید با پزشکان اطفال خود در مورد بهترین شیوه‌ها برای ارتقای خواب سالم، مانند داشتن برنامه خواب ثابت، ایجاد فضای تاریک و آرام برای خواب و اجتناب از داشتن بطری در رختخواب، مشورت کنند.

با این حال محققان در مورد دلیل این ارتباط مطمئن نیستند، اما گمان می‌کنند که خواب اضافی شیوه‌های معمول تغذیه و خودتنظیمی نوزاد را تقویت می‌کند که هر دو به جلوگیری از پرخوری کمک می‌کنند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند  که طول مدتی که مادران به کودکان خود شیر می دهند نیز می تواند بر رشد نوزادان تأثیر بگذارد.

محققان قصد دارند این مطالعه را برای بررسی نحوه تأثیر الگوهای خواب بر رشد نوزادان در دو سال اول زندگی گسترش دهند. آنها همچنین به دنبال درک رابطه بین خواب و افزایش وزن با انجام مداخله های هستند که عادات استراحت سالم را ترویج می کنند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا