اجتماعی

۸۲ درصد شیرخشک‌ها تولید داخل است/ وضعیت پایدار دارو

۸۲ درصد شیرخشک‌ها تولید داخل است/ وضعیت پایدار دارو

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران ، سید حیدر محمدی امروز در نشست خبری در سازمان غذا و دارو اظهار کرد: امروزه ۲۸ هزار و ۸۰۰ قلم کالا (IRC) در حوزه دارویی و ۵۰۵ هزار آی آر سی در حوزه تجهیزات پزشکی داریم که شناسه گذاری شده‌اند و ۳۷۳۶ قلم ژنریک دارویی داریم.

وی افزود: ۹۹ درصد سهم تامین دارو مربوط به تولید داخل و یک درصد وارداتی است که ۱۸ درصد بازار ریالی را شامل می‌شود. همچنین ۴۰ درصد ارزش بازار تجهیزات پزشکی مربوط به تولید داخل است.

محمدی ادامه داد: ۱۵۳۳ خدمت تجهیزات پزشکی و ۲۶۲۷ قلم دارو تحت پوشش بیمه‌ها هستند و ۴۰۱ قلم دارو نیز تحت پوشش طرح دارویار قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مکمل‌ها تولید داخل هستند، گفت: ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه فعال برای فراورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۸۲ درصد شیرخشک ها تولید داخل و ۱۸ درصد وارداتی و عمدتاً متابولیک هستند، کمبود برخی برندهای شیرخشک را منطقه‌ای اعلام و بیان کرد: کمبود شیرخشک در ۴ قلم از انواع شیرخشک‌هاست.

استفاده از “شیرخشک” بزرگترین ضربه به سلامت نوزاد است

وی ادامه داد: ارزبری سالانه شیرخشک‌ها ۱۱۰ میلیون دلار و بازار صادراتی آن، سالانه ۱۶ میلیون دلار است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بازار دارویی کشور پایدار است؛ بیان کرد: لازم است برای تامین به موقع دارو، وضعیت تامین ارز دارو نیز پایدار شود.

محمدی افزود: در سال جاری بابت اجرای طرح دارویار و اصلاح سیاست‌های ارزی دارو، درخواست بودجه‌ای معادل ۱۲۶ هزار میلیارد تومان داشتیم اما ۷۵ همت، مصوب شد و در عین حال در ۵ ماه نخست سال، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به سازمان غذا و دارو تحویل شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا