اجتماعی

برپایی بزرگترین اجتماعی ضدصهیونیستی در ایام اربعین

برپایی بزرگترین اجتماعی ضدصهیونیستی در ایام اربعین

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدامین توکلی‌زاده با حضور در محل سفارتخانه ایران در بغداد، با محمدکاظم آل صادق؛ سفیر ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در تشریح مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست گفت: در این دیدار سیاست‌های کلی اربعین از سوی‌ ایشان (آل‌صادق) و ملاحظات مورد نظر کشور عراق مطرح شد.

وی با اشاره به تقدیر سفیر ایران از تلاش‌های گسترده ستاد اربعین شهرداری تهران در قرارگاه‌ها و شهر‌های مختلف، از تأکید وی بر هم‌افزایی، تعامل و هماهنگی برای ادامه این اقدامات سخن گفت و افزود: تأکید سفیر بر توجه و احترام به سنن و آیین مردم عراق و رعایت حال موکب‌داران بود. در ادامه، ما نیز به بیان پاره‌ای توضیحات پیرامون اقدامات سال‌های گذشته و سال جاری پرداختیم.

توکلی‌زاده سپس این اقدامات را تشریح کرد و گفت: برخی از امور انجام شده در حوزه زیرساخت بود؛ برای مثال در قرارگاه سامرا، مشکل دیرینه پارکینگ و سرویس بهداشتی با تعامل و همکاری ستاد اربعین شهرداری تهران و مسئولین قرارگاه اربعین سامرا (به‌ویژه سردار شریعتی) برطرف و سهولتی برای زائرین ایجاد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: از دیگر نکات مطرح شده، برپایی موکب “سلام یا مهدی” در جوار مرقد مطهر امامین عسکریین علیهم‌السلام است که سال‌های قبل در چادر برقرار می‌شد و امسال با همت عزیزان موکب، نیرو‌های شرکت پیام رسا، مرکز ارتباطات شهرداری تهران و داوطلبین و خادمین، در سوله‌ای بزرگ با طراحی مطلوب برگزار می‌شود.

وی به توضیحات خود در حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: طبق تقسیم‌بندی وزارت کشور در کشور عراق، بخشی از حمل و نقل برعهده مجموعه شهرداری کلانشهرهاست. بر این اساس شهرداری تهران نیز متولی تقسیم وظیفه و انجام این مأموریت است که طبق تعریف و نیازی که سفارت جمهوری اسلامی ایران و توافقاتی که با وزارت داخله عراق داشتند، این امر انجام شد.

توکلی‌زاده افزود: همچنین کمک و مشاوره در حوزه رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب تابلو‌های راهنما، خط‌کشی و ایمن‌سازی جاده‌های منتهی به مرز‌های ایران ـ که معمولاً در سال‌های قبل موجب حادثه شده بود ـ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران به تفکر مشترک طرفین گفت‌وگو، پیرامون تبدیل اربعین به اجتماع بزرگ ضدصهیونیستی اشاره داشت و گفت: آن چه از اربعین امسال توقع می‌رود، ارسال پیام ضدصهیونیستی است که با این اجتماع بزرگ و میلیونی و طراحی‌های انجام شده فرهنگی به ثمر می‌نشیند. این امر البته با کمک و همکاری همه متولین امر از جمله رایزن فرهنگی ایران در عراق، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران و مؤسسات مختلف فرهنگی ایرانی و عراقی و با شعار “کربلا؛ طریق الاقصی” و “لشکر قدس، لشکر حسین” طراحی و اجرا می‌شود.

وی در این راستا به تولیدات اقلام فرهنگی از جمله کلاه، چفیه، سربند، تولید سرود، برپایی کمپین ۳۶۰ درجه در فضای مجازی و اجرای رخداد‌های میدانی اشاره داشت که در نهایت به یک محتوای ضدصهیونیستی در اربعین امسال منجر می‌شود.

توکلی‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود چنین گفت: موضوع تهیه آمبولانس برای انتقال پیکر‌های متوفیان هم مورد بحث قرار گرفت که اعلام کردیم تعدای آمبولانس از طریق سازمان بهشت زهرا تأمین شده و مابقی هم بر عهده سازمان هلال احمر است. همچنین همکاری شرکت شهرسالم شهرداری تهران با سازمان هلال احمر برای برپایی‌ ایستگاه‌های سلامت نیز به اطلاع سفیر رسید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: بخش دیگری از جلسه پیرامون چگونگی ارائه خدمات به زوّار بانو سپری شد و ما از ارائه خدمات ویژه در مواکب ویژه بانوان اشاره داشتیم که توسط شهرداری منطقه ۸ انجام می‌شود. همچنین بحث کودکان و موکب ویژه کودکان و فعالیت شهرداری منطقه ۱۳ در این راستا، اعلام شد.

ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون نفر برای مراسم اربعین

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این دیدار و نشست در واقع بر اساس سیاست‌ها و رهنمود‌های زاکانی؛ شهردار تهران بود که بر هماهنگی با سفارت ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق تأکید خاص داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا