اجتماعی

سیزدهمین نمایشگاه ماینکس آغاز به کار کرد

سیزدهمین نمایشگاه ماینکس آغاز به کار کرد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، صادق توسلی‌زاده؛ رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) در روزهای ۲ تا ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ در محل مصلی تهران خبر داد و اظهار کرد: مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این دوره از نمایشگاه، محصولات و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت معدن را به نمایش گذاشته است.

وی، نمایشگاه ماینکس را یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعتی کشور خواند و گفت: این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای معرفی نوآوری‌ها و دستاوردهای تازه در حوزه معدن و صنایع وابسته به آن به شمار می‌رود.

توسلی‌زاده، این اقدام را به منظور ایجاد هم‌افزایی میان صنایع بزرگ و شرکت‌های نوآور به ویژه استارتاپ‌ها، دانست و ادامه داد: معاونت علمی و فناوری با هدف تقویت اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور بر اهمیت ورود و همکاری صنایع بزرگ با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید می‌کند.

توسعه هوش مصنوعی ایران با همکاری معاونت علمی و دانش‌بنیان‌ها

رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این نمایشگاه، نمایندگان صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به تبادل نظر و انتقال تجربه بپردازند و از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند، افزود: این هم‌افزایی می‌تواند به رشد و توسعه بیشتر صنایع معدنی کمک کند و در نتیجه، زمینه‌ساز تحولات مثبت اقتصادی در کشور باشد.

وی در ادامه به اهمیت نقش متقابل این دو بخش در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه فناوری‌های نوین و راهکارهای خلاقانه، می‌توانند به بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی در صنایع بزرگ حوزه صنایع معدنی کمک کند. از سوی دیگر، صنایع بزرگ نیز با حمایت مالی و زیرساختی از استارتاپ‌ها، می‌توانند به توسعه ایده‌های نو و رشد این شرکت‌ها کمک کنند.

 توسلی‌زاده، نمایشگاه ماینکس ۱۴۰۳ را فرصتی بی‌نظیر برای همکاری و هم‌افزایی بین دو بخش کلیدی اقتصاد کشور دانست و ابراز کرد: انتظار می‌رود که نتایج مثبت این تعاملات در آینده نزدیک مشهود باشد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا