قزوین

۷۸۰خانوار قزوینی در دهه فجر صاحب زمین شدند

۷۸۰خانوار قزوینی در دهه فجر صاحب زمین شدند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ در راستای اجرای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ قرعه کشی واگذاری زمین برای خانواده های سه فرزندی و بیشتر شهر قزوین، محمدیه و مهرگان با حضور نماینده دادستان، رئیس بازرسی استانداری، مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین، مسئولان و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگانی از گروه های متقاضیان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

سید علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این مراسم گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهرهای قزوین، محمدیه و مهرگان که تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند و پرونده های آنها به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شده و مورد بررسی قرار گرفته بود در این قرعه کشی شرکت داده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: در پالایش اولیه عده ای از متقاضیان که شرایط دریافت زمین را نداشتند حذف شدند و ۱۱۳۰ نفر واجد شرایط برای دریافت زمین شناخته شدند که از این تعداد حدودا ۳۵۰نفر متقاضی دریافت زمین در رشتقون و نجم آباد بوده و ۷۸۰نفر نیز متقاضی دریافت زمین در مهرگان بودند.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۹۰ قطعه زمین برای ۷۸۰خانوار با متراژهای متغیر از ۱۶۰ الی ۲۸۰ متر تامین شده و این قرعه کشی صرفا به منظور گروه بندی افراد و تعیین قطعات انجام شد و به همه مشمولان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: ضمن اینکه طبق آئین نامه اجرایی قانون جوانی جمعیت، سقف ریالی واگذاری اراضی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان می‌باشد و چنانچه ارزش بهای زمین بیشتر از این مبلغ باشد متقاضی می‌تواند با تمایل خودش یا مازاد قیمت زمین که توسط کارشناس قوه قضائیه تعیین می‌شود را پرداخت کند یا در صورتی که تمایل و یا توان پرداخت مازاد آن را نداشته باشد قطعه مورد نظر به دو نفر از متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: در قانون به صراحت آمده حداکثر ۲۰۰متر مربع برابر ضوابط طرح تفصیلی به متقاضی واگذار شود؛ ولی قطعه کمتر و کوچکتر هم باشد قابل واگذاری است و در اینجا موضوع مورد اهمیت در واگذاری اراضی ارزش ریالی آن می‌باشد.

هاشمی توضیح داد: بابت بهای زمین مبلغی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و زمین کاملا به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد و مبلغی که اعلام می شود صرفاً بابت هزینه آماده سازی اراضی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان ماه ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد که بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است که استان قزوین برای حمایت از این قانون تمام همت خود را به کار بسته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا