علمی و فناوری

آغاز شمارش معکوس برای سقوط آزاد NFT!

آغاز شمارش معکوس برای سقوط آزاد NFT!

متا در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفته پشتیبانی از انواع NFT (توکن‌ غیرقابل تعویض) را در پلتفرم‌های خود نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام قطع کند. این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که این شرکت کم‌تر از یک سال قبل، فرآیند پذیرش مجموعه‌های دیجیتال را به پلتفرم خود اضافه کرده بود.

استفان کسریل، رئیس بخش بازرگانی و فناوری‌های مالی متا، با اعلام پایان پشتیبانی این شرکت از توکن‌های NFT، عنوان کرد که متا درس‌های مهمی را در خصوص ساز و کارهای پشتیبانی از افراد و محصولات آموخته است. کسریل اگرچه علت این تصمیم را ابراز نکرد، اما گفت که این شرکت بر فرصت‌های کسب درآمد از طریق ریلز و سایر سرویس‌های پرداخت متمرکز خواهد شد.

پایان پشتیبانی متا از NFT

متا قید پشتیبانی از NFT را زد

NTF یا توکن غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصر به‌فردی هستند که از فناوری بلاک‌چین برای تایید مالکیت و اصالت استفاده می‌کنند. این توکن‌ها طیف متنوعی از محتوای دیجیتالی در حوزه‌های هنری، موسیقی، ویدیو و توییت را تشکیل می‌دهند. NFT به‌عنوان راهی برای کسب درآمد سازندگان از آثار دیجیتالی خود و هم‌چنین امکان اضافه شدن به مجموعه کلکسیونرها برای جمع‌آوری اقلام دیجیتالی خاص و محبوب به‌شمار می‌رود.

مارک زاکربرگ، پیش‌تر از پشتیبانی خدمات NFT در اینستاگرام طی ماه مارس ۲۰۲۲ خبر داده بود که در ماه می همان سال راه‌اندازی شد. این شرکت هم‌چنین در ماه نوامبر برنامه‌هایی را برای گسترش این پشتیبانی اعلام کرد تا سازندگان بتوانند محصولات کلکسیونی را مستقیما در این پلتفرم به‌نمایش گذاشته و بفروشند.

پایان پشتیبانی متا از NFT

زاکربرگ هم‌چنین باور داشت که توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند در برنامه‌های آتی پروژه متاورس نیز نقش محوری ایفا کنند. بااین‌حال، متا هم‌اکنون در حال بازنگری جامع برنامه‌ها و سیاست‌های خود بوده و بسیاری از بخش‌های این شرکت نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند. این شرکت طی ماه‌های گذشته هزاران نفر از کارکنان خود را برکنار و پروژه‌های متعددی را متوقف کرد. برای نمونه، پروژه کیف پول کریپتو متا که «نووی» نام داشت، سال گذشته تعطیل شد و شایعات مبنی بر پشتیبانی NFT در برنامه‌های آتی این شرکت نیز محقق نشد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا