قم

آیت‌الله نوری همدانی: حجاب و عفاف نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه بنده کتابی را در مورد بانوان نوشته‌ام، گفت: مسائل مربوط به بانوان از اهمیت متفاوت برخوردار است.

وی از نگاه نامناسب مردم نسبت به فرزند دختر در دوران جاهلیت قبل از پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: اسلام این نگاه و قضاوت را محکوم و تاکید کرد که مرد و زن محاسن بسیاری داشته و هر دو قابل احترام هستند.

این مرجع تقلید چهره زن در اسلام را بسیار نیکو دانست و گفت: سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است نگاه متفاوت اسلام به بانوان را نشان می‌دهد.

وی تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی را از لوازم تمدن‌سازی اسلامی دانست و مطرح کرد: مادران باید با تعلیم و تربیت و آشنایی با اسلام به ویژه شخصیت حضرت زهرا(س) به سمت تعالی حرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی حساس‌ترین زمان برای هر انسان را دوران در آغوش مادر بودن دانست و گفت: یک مادر با ایمان و فرهنگ صحیح می‌تواند در تربیت فرزند صالح به موفقیت برسد. 

وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی، افزود: در جامعه اسلامی ارزش‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب است و در جامعه ما باید به این ارزش توجه بیشتری شود.

استاد سطوح عالی حوزه به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: زنان در کشور ما در صفوف اول انقلاب و دفاع مقدس بوده و به تناسب توانمندی‌هایشان زحمات شایانی را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا