البرز

اجرای فاز سوم طرح یاس «یاران آسیب ستیز» در البرز

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، رضا البرزی، معاون فرهنگی کمیته امداد البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه این طرح باهدف پذیرش مسؤولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی اجرا می‌شود، گفت: جمعیت هلال‌احمر در تلاش برای ارائه آموزش به همه گروه‌های سنی بخصوص دختران ۲۵ تا سال ۴۰ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: در این راستا می‌توان آموزش‌های هلال‌احمر را در مواجهه با بحران و بلایای طبیعی به خانواده‌ها و محلات منتقل کنند تا تاب‌آوری از این طریق محقق شود.

این مقام مسؤول بابیان اینکه در فاز اول و دوم طرح یاس ۲۲۰ نفر از دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش‌های هلال‌احمر استان البرز بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: در فاز سوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سهمیه این استان ۱۰۰۰ نفر می‌باشد تا از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با همکاری جمعیت هلال‌احمر طرح یاس (یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

البرزی ادامه داد: ارتقای عزت‌نفس و پذیرش مسؤولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه درزمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، را از اهداف اجرای طرح یاس (یاران آسیب ستیز) برشمرد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا