خراسان رضوی

اختصاص ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای روستا‌های هدف گردشگری تربت‌حیدریه

به گزارش برگزیده های ایران از تربت حیدریه، اصغر کوهسرخی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت حیدریه گفت: سنگ فرش معابر ۵ روستا‌ی گردشگری بسک، رودمعجن، رزگ، خرم، نظامیه و بکاول با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجراست.

وی افزود: استفاده از مصالح بومی و محلی در اجرای طرح هادی در روستا‌های دارای پتانسیل گردشگری دراولویت کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قراردارد. سازگاری و دوام مناسب در برابر عوامل جوی نظیر یخبندان و فرسایش، هماهنگی با بافت، سیما ومنظر روستا، هویت بخشی به کالبد و ارتقای زیبایی بعدی روستا، امکان ایجاد تنوع با استفاده از شکل، رنگ و طرح‌های مختلف در زمان اجرا، کاهش هزینه‌های ترمیم و اصلاح، ایجاد سرزندگی و محیط بهتر و سالم تر، حفظ محیط زیست و بافت سنتی، قدیمی و تاریخی روستا‌ها از مزایای استفاده از سنگ فرش در اجرای معابر روستایی است.

کوهسرخی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در خصوص رشد، توسعه و عمران روستا‌ها استفاده از راهبرد توسعه مشارکتی و آموزش و فرهنگ سازی و همچنین استفاده از نظرات روستائیان عزیز درتمامی مراحل برنامه ریزی و اجرا عملیات است و در این خصوص قبل از شروع عملیات اجرایی جلسات مشورتی با دهیاری وشورا‌ی اسلامی روستا‌ها برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا