قم

ادعای توقف الحاق ۵۶۰ هکتاری به قم به بهانه نامه شورا بی‌انصافی است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حسین اسلامی در نشست رسمی و علنی امروز شورای شهر با گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم بیان کرد: این ورود مبارک سبب شد تا قم شناخته شده و به سمت تبدیل شدن به یک جهانشهر دینی گام بردارد.

وی حوزه علمیه قم را به عنوان یک حوزه علمیه بی‌بدیل در جهان تشیع معرفی کرد و گفت: تشکیل این حوزه نیز به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه(س) است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس به هشتم آبان ماه به عنوان سالروز شهادت شهید فهمیده توجه داد و اظهار کرد: این نوجوان قمی باید الگویی برای همه نوجوانان و جوانان باشد.

وی همچنین دهم آبان ماه را به عنوان سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، سیزدهم آبان ماه را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و همچنین چهاردهم آبان ماه را به عنوان روز فرهنگ عمومی گرامی داشت.

اسلامی در ادامه به موضوع الحاق ۵۶۰ هکتار به اراضی قم اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا نامه‌ای از رئیس دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم به وزیر راه و شهرسازی نوشته شد که باید گفت این نامه کاملا مستدل است.

وی اضافه کرد:  ادعای توقف الحاق ۵۶۰ هکتاری به قم به بهانه نامه شورای شهر یک بی‌انصافی مطلق است چراکه متن این نامه فقط به فرآیندهای قانونی برای الحاق توجه دارد و اشاره می‌کند که این فرآیندها رعایت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس افزود: اگر شورای عالی شهرسازی با استدلال الحاق ۵۶۰ هکتاری را به قم متوقف کرده نکته‌ای باقی نمی‌ماند اما اگر این نامه بهانه‌ای برای عدم این الحاق بوده است، باید از آنان توضیح خواست.

وی در ادامه خواستار توضیح کامل دست اندرکاران این امر درباره این موضوع شد و گفت: مردم باید در جریان جزئیات موضوع قرار گیرند، بویژه آن که این الحاق با طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه قانون جهش تولید مسکن عجین شده است.

وی با انتقاد از تبدیل برخی پارکینگ‌ها و حیاط‌ها در محدوده شهرک پردیسان قم به مکان تجاری بیان کرد: متأسفانه فریز شدن تحویل زمین به مدیریت شهری برای تأسیس واحدهای تجاری در پردیسان، سبب این اقدام نامناسب شده است که البته باید علت آن بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان سخنان خود اظهار کرد: شورای شهر محل تضارب آراست، اما باید توجه داشت که این تضارب آراء به معنای چندصدایی در مدیریت شهری نیست.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا