کردستان

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های کردستان

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، علی نوری در حاشیه بازدید از چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا در سنندج گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان بافی دیوزناو، گام مهمی است که می‌تواند در معرفی توانمندی‌های کردستان نقش به‌سزایی داشته باشد.

او عنوان کرد: یکی از محورهایی که در سفر چند روز اخیر به کشور عراق و اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی و گردشگری در استان کردستان بود.

نوری افزود: بنا داریم در آینده نزدیک و با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی، نمایشگاه‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه در سطح استان برگزار ‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ضمن قدردانی از بانیان برگزاری چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا در سنندج یادآور شد: خوشبختانه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه گردشگری، صنایع‌دستی و فرهنگی استان کردستان در این نمایشگاه به بهترین نحو معرفی شده است.

او بیان کرد: امید است با بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی شاهد توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

گفتنی است در این رویداد فرهنگی ضمن اجرای موسیقی اقوام ایران زمین، محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات و تولیدات مشاغل خانگی استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی در قالب ٧۴ غرفه در سنندج معرفی و عرضه می‌شود.

چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی و «نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» ١۶ لغایت ٢١ مهرماه از ساعت ١۶ تا ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا