زنجان

عدم تعیین تکلیف شهردار ترک فعل از سوی مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای معاونین و مدیران دادگستری استان زنجان اظهار کرد: قضات در ارجاع پرونده به کارشناسان بایستی هم جانب عدالت را رعایت کنند و هم پیگیری کنند نظر کارشناسی به موقع به دادگاه اعلام شود و در صورت تاخیردر اظهار نظر کارشناس که باعث اطاله دادرسی می شود، اعمال قانون کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دادگستری زنجان در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه توفیقات خوب و ارزشمندی به دست آورده است، افزود: با این شرایط در برخی بخش‌ها نیازمند تلاش بیشتر هستیم که باید از فرصت باقی مانده تا پایان سال استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به این موضوع که برابر گزارشات دریافتی در برخی حوزه ها و روستاها، شهردار و دهیار هنوز انتخاب نشده است، اضافه کرد: با گذشت ۴ ماه از روی کار آمدن شوراهای جدید، عدم تعیین تکلیف مدیرانی که مردم برای انجام امورات بایدبه آنها مراجعه کنند، کوتاهی تلقی و ترک فعل محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به مدیران حوزه های قضایی دستور داد تا پایان هفته جاری در این زمینه بررسی نتیجه را گزارش کنند.

صادقی نیارکی اظهار داشت: در راستای دفاع از حقوق عامه مدیران حوزه های قضایی موضوعات و اتفاقات مهم حوزه خود را سریع و دقیق به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دادگستری زنجان انعکاس و گزارش دهند.

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی و ابلاغ پرونده‌های حصر وراثت در شورای حل اختلاف زنجان تمام الکترونیکی انجام می شود، افزود: انتظار ما از مدیران حوزه‌های قضایی اجرای دقیق سیاست‌های و برنامه‌های قوه قضائیه است، بنابراین در سایر موضوعات بایستی به سمت الکترونیکی کردن اقدامات جلو رفت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اعلام اینکه شورای حل اختلاف استان درامر سازش  پرونده ها رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است، تصریح کرد: قضات محاکم نیز باید نسبت به سازش  پرونده ها در کنار شورای حل اختلاف تلاش کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-15 02:05:02

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا